Efter att ha gjort dundertabben att lyssna på en försäljare på vvs avdelningen på Hornbach( som presenterade sig som rörmokare) har vi fått göra om monteringen av golvbrunnarna ( sålde på oss fel monteringsplatta med felaktiga instruktioner, lång historia som jag inte orkar redogöra för nu) .

Så nu lusläser jag instruktioerna för att det skall blir rätt, men för att göra allt lite lustigare har tätskiktstillverkaren ( Kiilto) och Jafo som jag ser det mostridiga instruktioner.

Enligt Killtos beskrivningar skall först manschetten monteras på golvet, sedan skall duken limmas över, sen skall båda skäras ut ihop för att tryckas ner bakom klämringen.

Men går jag in och tittar på Jafo (bristfälliga) instruktion så verkar de vilja att bara mancheten skall ner under ringen.

Så hur göra, Söndag idag ingen att ringa och jag vill få på golvet IDAG! Att de ska vara så förbenat svårt att göra tydliga och pedagogiska instruktioer.

Dessutom verkar det så rörigt på jafos hemsida, skall en o ring även användas. Jag shar monterat en ps 75 brunn i träbjällag med lyft upp dvs ingen förhöjningsring. Någon som vet !?

Redigerat av moderator:
Fast det är en Jafo brunn så det funkar inte att följa andras anvisningar än Jafo, men jag gjorde som så att jag drog ner både manchetto och duk , verkade vettigast.

K
Det är tätskiktstillverkarens instruktion för manschetten som gäller. Jafos är bara en principvisning.

Det enda som skulle tala emot att ha både duken och brunnsmanchetten under klämringen är väl om ringen inte går att trycka dit på grund av tjockleken.

K
Tjockleken manschett +duk är inte ett problem.

Håller på med samma sak. Jag tryckte också ner både duken och manschetten i klämringen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.