- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
På konsumentens sida
· 3 622 inlägg
Regeringen har tagit fram ett färdigt förslag för nya TV-avgiften.
Du kan läsa artikeln här: Så blir nya TV-avgiften
Du kan läsa artikeln här: Så blir nya TV-avgiften
Alla ensamhushåll och de med låg inkomst får ju lägre kostnad. Man kan sannolikt undvika att en del hamnar hos kronofogden ickdå.
Vi har ingen TV, så det blir en ökad kostnad. Men jag tycker att det är motiverat med publicservice, och att det här är en bättre variant än den befintliga lisenen. Den var vettig när den infördes.
Vi har ingen TV, så det blir en ökad kostnad. Men jag tycker att det är motiverat med publicservice, och att det här är en bättre variant än den befintliga lisenen. Den var vettig när den infördes.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Banta public service till att bara vara public service. Underhållningen som konkurrerar med TV4 kan gått vara bakom betalvägg
Ja, här sköt de sig själva i foten. Genom att lägga ner Radiotjänst i Kiruna samt avgiftsbelägga samtliga svenskar med en inkomst borde de givetvis ha kunnat sänka avgiften en aning för alla. Det hade gett en större förståelse. Nu sparar de in utgifter, tvångsskattar samtliga samt höjer avgiften...H Holmspel skrev:
Så SVT behöver mer pengar per år från mig än vad en av världens största mediabolag tar för hela sitt utbud? (Netflix). Well done ...
2600 per år (2 inkomster i hushåll) är ju skitbilligt för att slippa reklam.
Äntligen ett system som är bättre, enklare, billigare för ensamstående, studenter än tidigare. Och svårt att fuska sig ifrån.
Om man ser 15 min reklam om dagen så kostar det 7000 eller mer i utebliven inkomst. Sitter man 2 framför burken så är det 14000 ....
Äntligen ett system som är bättre, enklare, billigare för ensamstående, studenter än tidigare. Och svårt att fuska sig ifrån.
Om man ser 15 min reklam om dagen så kostar det 7000 eller mer i utebliven inkomst. Sitter man 2 framför burken så är det 14000 ....
Helt sjukt resonemang. Tittandet i sig är väl slöseri om något. Att någon med hot om våld tvingar mig att betala till indoktrinerings-TV är givetvis förkastligt, och kommer alltid så vara.L largab skrev:2600 per år (2 inkomster i hushåll) är ju skitbilligt för att slippa reklam.
Äntligen ett system som är bättre, enklare, billigare för ensamstående, studenter än tidigare. Och svårt att fuska sig ifrån.
Om man ser 15 min reklam om dagen så kostar det 7000 eller mer i utebliven inkomst. Sitter man 2 framför burken så är det 14000 ....
