Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Regeringen har tagit fram ett färdigt förslag för nya TV-avgiften.

Du kan läsa artikeln här: Så blir nya TV-avgiften

P
Koda skräpet och låt de som vill titta betala och låt oss som inte är intresserade slippa vara med och betala eller så kan man finansiera via reklam!

• Gilla
Krigro och 13 till
  • Laddar…
C
Eller tvinga dem att enbart sända riktiga public-service-program, vilket torde kunna ske till en bråkdel av dagens budget.

• Gilla
Krigro och 17 till
  • Laddar…
Det blir alltså 200:- dyrare per år om man har "grundavgiften". Det borde rimligtvis bli billigare med tanke på att det blir fler som betalar man sjävklart inte....hur kunde man ens tro det...

• Gilla
Noseone och 9 till
  • Laddar…
Alla ensamhushåll och de med låg inkomst får ju lägre kostnad. Man kan sannolikt undvika att en del hamnar hos kronofogden ickdå.

Vi har ingen TV, så det blir en ökad kostnad. Men jag tycker att det är motiverat med publicservice, och att det här är en bättre variant än den befintliga lisenen. Den var vettig när den infördes.

• Gilla
Anonymiserad 168520 och 3 till
  • Laddar…
Banta public service till att bara vara public service. Underhållningen som konkurrerar med TV4 kan gått vara bakom betalvägg

• Gilla
ErikPe och 10 till
  • Laddar…
H Holmspel skrev:
Det blir alltså 200:- dyrare per år om man har "grundavgiften". Det borde rimligtvis bli billigare med tanke på att det blir fler som betalar man sjävklart inte....hur kunde man ens tro det...
Ja, här sköt de sig själva i foten. Genom att lägga ner Radiotjänst i Kiruna samt avgiftsbelägga samtliga svenskar med en inkomst borde de givetvis ha kunnat sänka avgiften en aning för alla. Det hade gett en större förståelse. Nu sparar de in utgifter, tvångsskattar samtliga samt höjer avgiften...

• Gilla
Zewen och 4 till
  • Laddar…
Men för i hela jävla helvete. Detta är inte bara slöseri utan tvångsfinansierad propaganda. Man blir ju dum i huvudet av att kolla/lyssna på den där skiten.

• Gilla
Krigro och 16 till
  • Laddar…
M
Det här ämnet tycker jag massor om. Men jag tycker inte det är ett ämne för byggahus då det är ordentligt mycket politik inblandat.

• Gilla
nimhed och 1 till
  • Laddar…
Så SVT behöver mer pengar per år från mig än vad en av världens största mediabolag tar för hela sitt utbud? (Netflix). Well done ...

• Gilla
ErikPe och 4 till
  • Laddar…
Snailman
Det är ju tur, att även om man får börja betala för det, till skillnad från nu, så kan man fortsätta med att aldrig titta på det, precis som idag!(y)

• Gilla
Enolf och 3 till
  • Laddar…
Snailman Snailman skrev:
Det är ju tur, att även om man får börja betala för det, till skillnad från nu, så kan man fortsätta med att aldrig titta på det, precis som idag!(y)
Exakt så jag vill spendera 1300kr om året, på skit man inte använder :crysmile:

• Gilla
Enolf och 3 till
  • Laddar…
2600 per år (2 inkomster i hushåll) är ju skitbilligt för att slippa reklam.
Äntligen ett system som är bättre, enklare, billigare för ensamstående, studenter än tidigare. Och svårt att fuska sig ifrån.
Om man ser 15 min reklam om dagen så kostar det 7000 eller mer i utebliven inkomst. Sitter man 2 framför burken så är det 14000 ....

• Gilla
LaT och 2 till
  • Laddar…
Utebliven inkomst?

• Gilla
Pungpinan och 2 till
  • Laddar…
L largab skrev:
2600 per år (2 inkomster i hushåll) är ju skitbilligt för att slippa reklam.
Äntligen ett system som är bättre, enklare, billigare för ensamstående, studenter än tidigare. Och svårt att fuska sig ifrån.
Om man ser 15 min reklam om dagen så kostar det 7000 eller mer i utebliven inkomst. Sitter man 2 framför burken så är det 14000 ....
Helt sjukt resonemang. Tittandet i sig är väl slöseri om något. Att någon med hot om våld tvingar mig att betala till indoktrinerings-TV är givetvis förkastligt, och kommer alltid så vara.

• Gilla
catherineb och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.