Hej,vi har en häck på ca 2,2m och är intresserade av en s.k stånghäcksax för att lättare kunna klippa denna.Vad tror Ni om den på bilden,en Viking som säljs via stihl ?
Enligt länken nedan finns ju två modeller av denna och det är den längre vi är intresserade av.Det finns ju bensindrivna också men har bara funnit Husqvarna 325HE4x som är av en längre modell.Har mailat firman på länken men är tacksam för tips.
http://www.nils-larssons.se/butik/product_info.php/cPath/44_46/products_id/225
Enligt länken nedan finns ju två modeller av denna och det är den längre vi är intresserade av.Det finns ju bensindrivna också men har bara funnit Husqvarna 325HE4x som är av en längre modell.Har mailat firman på länken men är tacksam för tips.
http://www.nils-larssons.se/butik/product_info.php/cPath/44_46/products_id/225
Det var inte direkt någon jätterespons här inte...
Jag har också mycket häck. Ca 200 meter lång och mellan 2 och 4 meter hög. :eek:
Har insett att det behövs rejäla doningar för att hålla den i schack. En bensindriven stånghäcksax kanske är grejjen. Slippa sladd, stegar etc etc vore ju bra.
Är det någon som provat en bra stånghäcksax (typ sthils, husqvarna, tanaka etc) och kan dela med sig av erfarenheter?
Ös på bara, det är inte så mycket på tv ju... bara massa gul-blå och rödvita tjommar som jagar någon slags boll...
Jag har också mycket häck. Ca 200 meter lång och mellan 2 och 4 meter hög. :eek:
Har insett att det behövs rejäla doningar för att hålla den i schack. En bensindriven stånghäcksax kanske är grejjen. Slippa sladd, stegar etc etc vore ju bra.
Är det någon som provat en bra stånghäcksax (typ sthils, husqvarna, tanaka etc) och kan dela med sig av erfarenheter?
Ös på bara, det är inte så mycket på tv ju... bara massa gul-blå och rödvita tjommar som jagar någon slags boll...
Redigerat:
Ja det var ett tag sen man la ut tråden.Kan säga att vi köpt en bensindriven Partner B300 som är en kombination av trimmer,(lättare)röjning och häcksax.Mkt lätt att byta från trimmer till häcksax och saxen har många inställningsmöjligheter.
Dock lite kort svärd kanske men till normal häckar är den kanon och det är skönt att slippa sladden.Trimmern funkar också bra.Röjning har jag inte testat men till detta har vi en Jonsereds röjsåg som har mkt bättre kraft.
Sen vi köpte denna har vi inte använt de eldrivna häcksaxarna.
Dock lite kort svärd kanske men till normal häckar är den kanon och det är skönt att slippa sladden.Trimmern funkar också bra.Röjning har jag inte testat men till detta har vi en Jonsereds röjsåg som har mkt bättre kraft.
Sen vi köpte denna har vi inte använt de eldrivna häcksaxarna.
Kostade?galento skrev:Ja det var ett tag sen man la ut tråden.Kan säga att vi köpt en bensindriven Partner B300 som är en kombination av trimmer,(lättare)röjning och häcksax.Mkt lätt att byta från trimmer till häcksax och saxen har många inställningsmöjligheter.
Dock lite kort svärd kanske men till normal häckar är den kanon och det är skönt att slippa sladden.Trimmern funkar också bra.Röjning har jag inte testat men till detta har vi en Jonsereds röjsåg som har mkt bättre kraft.
Sen vi köpte denna har vi inte använt de eldrivna häcksaxarna.
(och var?)
Klicka här för att svara
