3 209 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Ryobi borrmaskin
Var på Clas Ohlson idag och tänkte köpa en Black & Decker borrmaskin med sladd, men de var slut. Tittade en stund på en maskin av märket Ryobi, som kostade dubbelt så mycket, men verkade mycket bättre enligt allt som stod att läsa om den. Hade dock aldrig hört talas om märket, så jag skippade den.
Efter att ha letat lite på nätet är det tydligen inte ett så okänt märke som jag trodde, så jag kanske far in och köper den i morgon. Behöver den för att chucken på min gamla borrmaskin endast tar 10 mm borrar och jag behöver få in en 13 mm borr.. Behöver egentligen ingen slagfunktion, utan i princip bara för att borra i trä.
Nån som testat denna?
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=146119406
Andra förslag på en bra borrmaskin?
Efter att ha letat lite på nätet är det tydligen inte ett så okänt märke som jag trodde, så jag kanske far in och köper den i morgon. Behöver den för att chucken på min gamla borrmaskin endast tar 10 mm borrar och jag behöver få in en 13 mm borr.. Behöver egentligen ingen slagfunktion, utan i princip bara för att borra i trä.
Nån som testat denna?
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=146119406
För trä kan man hitta borrar som går i 10 mm chuck men klarar större diameter.Greger77 skrev:Var på Clas Ohlson idag och tänkte köpa en Black & Decker borrmaskin med sladd, men de var slut. Tittade en stund på en maskin av märket Ryobi, som kostade dubbelt så mycket, men verkade mycket bättre enligt allt som stod att läsa om den. Hade dock aldrig hört talas om märket, så jag skippade den.
Nån som testat denna?
[länk]
--- Mats ---
jodå, har hänt mig med, inte med en pluggborr dock. Och jag kunde istället skaffa en Forstner bit, och det var ett lyft. Men pluggborr kan vara lite värre.Greger77 skrev:
Jag har haft en Ryobi skruvdragare, den var bra, men det är ett par år sedan.
-- -Mats ---
Jag tänkte åka in och köpa en idag, men fick ett infall att åka förbi K-Rauta först. Där hade de visst 30% rabatt på gröna Bosch. Jag fick den sista 2-växlade slagborren (Bosch PSB 700-2 RE) för 660 kr.
Lite flyt ska man ha. ;-)
Lite flyt ska man ha. ;-)
Klicka här för att svara