Vi har innekatt och har spänt upp nät för våra vädringsfönster för att inte katten ska kunna smita ut. Det är en ganska opraktisk lösning då fönstren öppnas inåt, nätet är liksom i vägen för sig själv. Därför funderar jag på att i stället sätta något på utsidan.
I den bästa av världar tänker jag mig någon slags kassett där man kan dra ned nätet sommartid när fönstret står öppet, ungefär som ett myggnät, och ha det upprullat när det inte behövs. Finns det något sådant på marknaden?
Plan B är att spänna nätet över en ram som i sin tur monteras på fönstrets utsida. Den stora frågan är dock hur man i så fall fäster denna? Jag är ju lagom sugen på att skruvai fönsterkarmarna. Är det någon som har förslag på hur man går tillväga?
Finns det fler idéer på hur jag kan lösa detta tar jag tacksamt emot dem!
I den bästa av världar tänker jag mig någon slags kassett där man kan dra ned nätet sommartid när fönstret står öppet, ungefär som ett myggnät, och ha det upprullat när det inte behövs. Finns det något sådant på marknaden?
Plan B är att spänna nätet över en ram som i sin tur monteras på fönstrets utsida. Den stora frågan är dock hur man i så fall fäster denna? Jag är ju lagom sugen på att skruvai fönsterkarmarna. Är det någon som har förslag på hur man går tillväga?
Finns det fler idéer på hur jag kan lösa detta tar jag tacksamt emot dem!
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Klipp till rävnät alt. kompostgaller i storlek sm motsvarar fönsterfodren.
Häng sedan upp nätet/gallret på vinkelkrokar i överkant:
Sätt sedan ett par vinkelkrokar över nätets underkant, som kan vridas ned och på så sätt låsa fast nätet.
Vrid de nedre krokarna ½ varv för att öppna och ta loss nätet, och ½ varv för att låsa fast det.
Färdigt!
Häng sedan upp nätet/gallret på vinkelkrokar i överkant:
Sätt sedan ett par vinkelkrokar över nätets underkant, som kan vridas ned och på så sätt låsa fast nätet.
Vrid de nedre krokarna ½ varv för att öppna och ta loss nätet, och ½ varv för att låsa fast det.
Färdigt!
Klicka här för att svara