Hej! Köpt hus men det är väldigt läskigt för ser att vindskydd och delar av taket ser ut så här (bifogar bilder)
Hur illa är detta? Vad för slags skador kan ha skett och hur mycket tror ni det kostar att byta ut detta?
Man kommer dessutom inte åt vinden (ingen lucka eller väg in) så kan inte ta titt där heller.
Hus är ca 50kvm. Plåttak
Hur illa är detta? Vad för slags skador kan ha skett och hur mycket tror ni det kostar att byta ut detta?
Man kommer dessutom inte åt vinden (ingen lucka eller väg in) så kan inte ta titt där heller.
Hus är ca 50kvm. Plåttak
Redigerat:
Det är ju väldigt lätt att se skadan, så att häva köpet för att du inte har kollat på huset ser jag inte varför du ens funderar på.
För att se hur mycket som är fuktskadat behöver en ju riva bort fram tills man hittar friskt virke. Så att svara på omfattningen går bara att gissa.
Du kan ju känna på virket bakom om det är friskt, tryck en skruvmejsel in i det så känner du om det är mjukt eller hårt.
För att se hur mycket som är fuktskadat behöver en ju riva bort fram tills man hittar friskt virke. Så att svara på omfattningen går bara att gissa.
Du kan ju känna på virket bakom om det är friskt, tryck en skruvmejsel in i det så känner du om det är mjukt eller hårt.
Det är en öppen besiktningsklausul i mitt kontrakt. Jag ska ha tid att undersöka huset ordentligt och avväga felen som finns.D Du och 19till skrev:Det är ju väldigt lätt att se skadan, så att häva köpet för att du inte har kollat på huset ser jag inte varför du ens funderar på.
Det var bra tips där med skruvmejsel! Tack
Klicka här för att svara