Hej.
Tänkte höra vad ni har för erfarenheter ang elbranschen.
Jag håller på att planera för en ombyggnad av min övervåning där bla hela elen ska installeras (nya rör, dosor och all dragning)

Det handlar om golvvärme i badrum, elradiatorer i övriga rum, ca 15 vägguttag, 5 takdosor, brytare osv

Har varit i kontakt med 15 elinstallatörer för att få in offert på detta. 3 har varit intresserade av att lämna offert. Övriga går ej att få tag i allternativt tycker inte att dom behöver lämna offert.... "Nej, vi jobbar inte så."

En av dom tre har kommit in med en bra offert som var bra specad, ca 75 000 kr.
En av dom har gett mig 35 000 + moms muntligen, men vägrar lämna en skriftlig offert. Återigen "Nej, vi jobbar inte så"
Den tredje har jag jagat livet ur mig för att få tag på efter det att han var här och tittade. Varje gång har jag fått höra att han håller på med det och ska återkomma. Och nu har han gått på semester...

Är det alltid så här svårt? Varför är man så totalt ointresserad av kundens intressen?
Uppenbarligen är det en väldigt lukrativ bransch där man själv kan välja och vraka på vilket jobb man vill göra och hur man vill behandla potentiella kunder.

Börjar lessna på detta.

Vad är era erfarenheter?
Om någon av er har tips på en bra elektriker i närheten av Bålsta (I Bålsta eller Enköping, Kungsängen, Bro) så tipsa mig gärna här.

/Mattias

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.