Håller på att projektera lite inför bastubygge i källaren. bastun blir med ena väggen in mot en bärande innervägg. Min fundering är då om man törs göra ett 50cm-diameter hål i väggen och sätta in ett runt fönster?...med tanke på hållfastheten...
tack på förhand
/
M
 
S
vad för sorts vägg är det?
matrial?
 
sten....murad vägg som löper i mitten av källaren genom hela huset...
 
Det går men du kan behöva växla av ovanför fönstret beroende på vad du har ovanför det. Har du golvåsar precis ovanför det tilltänkta fönstret eller har du betongbjälklag?
 
ska man ta upp ett rektangulärt hål så man kan sätta reglar upptill/sidan/under så man har något att skruva i? Någon som monterat en rund glaskasett?Ska man sätta den mitt i väggen eller kloss mot något håll?
/
M
 
Du kan ta upp ett runt hål. Det är bara plugga och skruva fast fönstret. Jag brukar skruva med 4 st skruv.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.