haavard haavard skrev:
Boverkets byggregler ÄR lagen! Man får absolut ha rum utan fönster (ex. badrum och förråd), men inte sovrum. Om det börjar brinna ska det vara en alternativ väg ut- här är man i en fälla om det börjar brinna i hallen.

Frågan om vem som bryr sig kan kopplas i hop med frågan om vem som bryr sig om att pooler har skydd så att ungar inte ska drunkna.
Ganska aktuell fråga just nu...
Vad har du för alternativ om det brinner utanför ditt sovrum och du finns 7 våningar upp?!?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.