Nu är våran tomt sk grovplanerad!!!!!
grävmaskinisten säger att det är jättefin matjord, det ända jag kan se är rötter! helt enorma trädrötter, vi har börjat att kratta och det blir nog klart typ nästa år!! finns det någon annan som har haft eller har samma ¨problem¨ finns det någon bättre lösning????
MVH Maria

Har inte den som avtäckte tomten separerat trädrötterna ur fyllnadsmassorna innan dom spred ut jorden??? Är inte jorden utlagd så ta dit en traktor som lätt separerar "agnarna från vetet"
Vi hade massor av rötter när tomten var avtäckt men dom separerade traktorföraren från själva jorden och tur var det för det blev ca. 50 ton rötter(6 lastbilslass)och skulle vi ha gjort det själv för hand så hade vi fått hålla på till nästa år. Mindre kul var det när fakturan för tippavgifterna skulle betalas :P
MVH/Christina.

Jag vet inte vad man kallar stora rötter ???
men några ton tror jag inte att vi kan skrapa ihop ;D ;D
Jag pratade med vår granne som arbetar som trädgårdsanläggare han sa att det "bara" var att köra dit några lass med fin jord, så var det problemet ur världen!!!
Maria

byggimpert skrev:
men dom separerade traktorföraren från själva jorden
Vänta nu, hade traktorföraren slagit rot på er tomt...då var det ju inte så konstigt att det blev dyrt :P

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.