Haft hantverkare på ett något mindre jobb. Fick nu meddelande från skatteverket att företaget ansökt om rotavdrag. På min faktura syns ej rotavdrag, och timkostnaden är specificerad till 700kr/h för elektriker. Det mesta av fakturan är för arbetstid. Har de blåst mig?
 
H
V varpan1 skrev:
Haft hantverkare på ett något mindre jobb. Fick nu meddelande från skatteverket att företaget ansökt om rotavdrag. På min faktura syns ej rotavdrag, och timkostnaden är specificerad till 700kr/h för elektriker. Det mesta av fakturan är för arbetstid. Har de blåst mig?
Har du betalat fullt pris och Rot inte är angivet på fakturan så verkar det som hantverkaren har kört en fuling. Kontakta hantverkaren/företaget, ge dem 2 val, antingen betalar hantverkaren tillbaka till dig och de skall även rätta din faktura eller så kontaktar du Skatteverket och berättar att inget Rot avdrag har gjorts. Företaget riskerar då att bli granskad i flera rotansökningar. Märkligt att hantverkaren/företaget inte förstår att kunden alltid får meddelande om Rotavdrag från Skatteverket.
Det kan ju också vara så att hantverkaren har varit slarvig/stressig och bara har gjort ett fel som de snabbt kan rätta till.
 
  • Gilla
Globetrot och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.