2 873 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
ROT vid brytpunkt mellan köp & försäljning
Hej.
Jag har haft snickare hemma som renoverat huset innan försäljning, och nu när jag har fått sålt det så har jag ännu inte fått fakturan.
Måste jag fortfarande vara skriven på den adress dom renoverat, eller räcker det att jag äger ett hus?
Jag har haft snickare hemma som renoverat huset innan försäljning, och nu när jag har fått sålt det så har jag ännu inte fått fakturan.
Måste jag fortfarande vara skriven på den adress dom renoverat, eller räcker det att jag äger ett hus?
Nanny Fine
Medlem
· Västra Götaland
· 454 inlägg
Nanny Fine
Medlem
- Västra Götaland
- 454 inlägg
Grundregeln är att du ska bo i huset, eller ha det som fritidshus. Enda undantaget jag kan se är om arbetet utförs i dina föräldrars hus, och att du äger huset (eller en del) av det och du har betalt arbetet... Maila Skatteverket om du är osäker.
Nanny Fine
Medlem
· Västra Götaland
· 454 inlägg
Nanny Fine
Medlem
- Västra Götaland
- 454 inlägg
Har försökt kolla men det framgår inte av Skatteverkets hemsida i detalj... Däremot kan jag tänka mig att TS bör ha tillträdet efter han betalat fakturan, för det verkar som om ROT baseras på då fakturan betalas och inte när renoveringen görs. I alla fall i då renovering och faktura har olika kalenderår.
Klicka här för att svara