6 181 läst ·
18 svar
6k läst
18 svar
ROT och betalning efter utfört arbete går inte ihop
Har inte haft några problem med varken hantverkare eller deras hantering av ROT. Vi praktiserade dessutom betalning i december för arbete som gjordes under höst/vinter och sedan slutfördes i januari för att kunna lägga ut mera arbeten året efter och även då nyttja ROT. Använder enbart etablerade firmor som funnits på orten i mera än 20-30 år och vet att de är seriösa.Byggis1976 skrev:
Vi har renoverat vårt hus under ett år. Vi har haft elektriker, snickare, målare, ventilationsexperter, värmepumpsinstallatörer och säkert några till. Ingen har fått betalt innan utfört arbete. Inga förskottsbetalningar. I vissa fall har företagen önskat delfakturera redan utfört arbete, och har då ROTat denvarje faktura för sig. Alla inblandade firmor har automatiskt hanterat ekonomin på detta sätt, utan att jag bett om det (men jag kan inte tänka mig alternativ).
Om en hantverkare inte har bankkredit för att vänta på en delbetalning i 45dagar, så har man kanske anlitat fel firma?
Om en hantverkare inte har bankkredit för att vänta på en delbetalning i 45dagar, så har man kanske anlitat fel firma?
Klicka här för att svara