Dags att måla om ytterdörren i friggeboden. De flesta spikar har dock rostat, ser väldigt tråkigt ut:
[bild]
Går det att göra något åt det, i så fall vad?
Dra ut dem. Ersätt med nya i koppar exempelvis. Spärrmåla, slutmåla.
Skulle jag ha gjort utan att veta hur det egentligen ska göras! 😅
Tyvärr är det spikat med elförzinkade spikar som rostar med tiden och ger rostmärken i färgen. Byt ut dessa mot varmförzinkad dyckert, tex 50 x 2,0 mm eller 60 x 2,5 mm.