Gör det mkt enkelt för Dig! Använd vanligt hushållspapper och den matolja som står i Ditt skafferi, torka först rent med det Du brukar göra rent med, torka sedan med hushållspapper med matoljan på!

(Fett fäster inte på fett)

Var personligen först mycket skepptisk men efter att ha provat detta så lägger jag näst intill aldrig ner tid på rengöring!! ;D

/Jennie

trawolta skrev:
Gör det mkt enkelt för Dig! Använd vanligt hushållspapper och den matolja som står i Ditt skafferi, torka först rent med det Du brukar göra rent med, torka sedan med hushållspapper med matoljan på!

(Fett fäster inte på fett)

Var personligen först mycket skepptisk men efter att ha provat detta så lägger jag näst intill aldrig ner tid på rengöring!! ;D

/Jennie
Smartast!

Ni behöver inte bekymra er om fingeravtryck på det rostfria om ni köper de nyaste från AEG, Elektrolux, Husqvarna-koncernen, de modellerna har en ny typ av material som det inte blir fläckiga fingeravtryck på!

Det funkar, jag har provat själv! :D

Köp Aluminium istället .. betydligt grymmare !!

Alla pratar om att putsa sin rostfria kyl/frys, finns det inga handtag på dessa dyra skapelser ?? ;)

Lucky look skrev:
Alla pratar om att putsa sin rostfria kyl/frys, finns det inga handtag på dessa dyra skapelser ?? ;)
Jo, men det finns en sorts människor som kallas barn och de tycker att man kan sätta sina fingrar i områdena utanför handtagen ;)

FlitigaLisa skrev:
Jo, men det finns en sorts människor som kallas barn och de tycker att man kan sätta sina fingrar i områdena utanför handtagen  ;)
Ja, just det, tänkte inte på det ;D
Handskar på Barnen ???

Tja .. eller köp Aluminium så slipper ni det :)

M@ZE skrev:
Tja .. eller köp Aluminium så slipper ni det :)
Precis vad vi gjort, fast våra "barn" skulle nog inte uppskatta att jag kallar dem barn... de är 14 och 16 ;) men nog lika bra på att kladda ner som en tre åring...

Vi kommer att sätta in integrerat fast man får nöja sig med att kyl?frys blir lite mindre men det får man nog leva med, de blir lika kladdiga som rostfritt men det syns förhoppningsvis inte lika mycket

;)
;)
Jag vill ha en slät, blank, kraftig, rostfri diskbänk utan massor av krafs och med åtminstone 10 cm hög kant mot vägg.

Ngn som kan ge tips på sådan leverantör? Måste antagligen specialbeställas ... :-/

Kan även passa på att rekommendera dundermedlet Universal Fix. Är toppenbra på rostfria diskbänkar, spisar etc, men även till båten, i badrummet och säkert andra ställen. En burk vara i all evighet så det är väl värt de 150 kr som man betalar.
http://www.universalfix.com/
En kille brukar åka runt på mässor och marknader, men man kan säkert ringa till dem och beställa direkt från dem.

Mvh,
Karin

Nu har vi bestämt att det blir elektrolux med ismaskin i rostfritt md deras nya beläggning utan fingeravtryck, annars hade Miele en snygg men den hade blivit fläckig, och så kostade den dubbelt så mycket.

Hej, vilken modell blev det? Mvh /N

Ett nytt medel från Avesta Chemicals rengör rostfritt på enklast möjliga sätt. Har själv testat och är mer än övertygad. Medlet säljs av Nordic Finish på www.nordicfinish.se
Kostar en liten slant men jag har haft min flaska nu i 1 mån och det är mer än hälften kvar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.