Hittade denna typ rost-grop på elementet, samt en linje rost ner där det är ut som det runnit vatten. Golvet under verkar dock inte se direkt fuktskadat ut, och det är just nu torrt. Det är ju iof avstängt centralt för våren.

Har det rostat innifrån, och hur otrolig borde jag vara? Rent spontant känns det som en tidsfråga innan det börjar läcka ordentligt nästa gång det dras på till vintern?

Kanske låter som en dum fråga, men vill veta om det är "ring fastighetsskötarens jour nu" eller "skicka ett mail imorgon" nivå på det hela.

• IMG-20260514-WA0000.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PXL_20260514_181309063.jpg
    Skapa konto
  • PXL_20260514_181320882.jpg
    Skapa konto

Bästa svaret

Rickard.
Omöjligt att säga men i och med att detta pågått länge så är den nog lungt att skicka ett mail i lung och ro.
Värmesystem är trycksatta året om så årstiden spelar mindre roll.

• Gilla
jobos1
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Omöjligt att säga men i och med att detta pågått länge så är den nog lungt att skicka ett mail i lung och ro.
Värmesystem är trycksatta året om så årstiden spelar mindre roll.
Ok! Mailat och klart, tog och stängde av elementet också. Inte för jag vet hur mycket skillnad det gör men jag tänker inte chansa :)

Man får vara glad man såg det innan det blev värre

@
J jobos1 skrev:
Hittade denna typ rost-grop på elementet, samt en linje rost ner där det är ut som det runnit vatten. Golvet under verkar dock inte se direkt fuktskadat ut, och det är just nu torrt. Det är ju iof avstängt centralt för våren.

Har det rostat innifrån, och hur otrolig borde jag vara? Rent spontant känns det som en tidsfråga innan det börjar läcka ordentligt nästa gång det dras på till vintern?

Kanske låter som en dum fråga, men vill veta om det är "ring fastighetsskötarens jour nu" eller "skicka ett mail imorgon" nivå på det hela.
Det är väl bara att byta ut det?! Och om du hyr/bor i bostadsrätt räcker det väl att du meddelar dem... Så är det deras problem...

@ @ndreas skrev:
Det är väl bara att byta ut det?! Och om du hyr/bor i bostadsrätt räcker det väl att du meddelar dem... Så är det deras problem...
Ja jo men som sagt är ju bra att veta om jag ska få tag i dem asap eller inte. Det är ju trots allt helgdag.

J jobos1 skrev:
Ja jo men som sagt är ju bra att veta om jag ska få tag i dem asap eller inte. Det är ju trots allt helgdag.
Nej nej. Så bråttom är det inte att du behöver få det bytt snarast möjligt.
Men pilla inte på rosten.

Intet Intet skrev:
Nej nej. Så bråttom är det inte att du behöver få det bytt snarast möjligt.
Men pilla inte på rosten.
Nu har rörmokare varit här och sasamma "pilla inte" 😅

Det är nu avstängt och byts under nästa vecka. Tack och bock :)

• Haha
Intet
  • Laddar…
J jobos1 skrev:
Nu har rörmokare varit här och sasamma "pilla inte" 😅

Det är nu avstängt och byts under nästa vecka. Tack och bock :)
Varsågod.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.