Gjorde rent kondensorn i vår Miele Gala grande XL T8000C från 2010. När jag tagit ut kondensorn roade jag mig med att känna lite längre in i maskinen efter ludd och fukt eftersom jag tycker att tvätten inte blir riktigt torr.
Då hittade jag rost, se kort film. Har filmat från där värmeväxlaren(?) sitter.
Vanligt slitage? Vad kan jag göra för att öka livslängden på maskinen?
Då hittade jag rost, se kort film. Har filmat från där värmeväxlaren(?) sitter.
Vanligt slitage? Vad kan jag göra för att öka livslängden på maskinen?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så ser alla utmagda136 skrev:
Gjorde rent kondensorn i vår Miele Gala grande XL T8000C från 2010. När jag tagit ut kondensorn roade jag mig med att känna lite längre in i maskinen efter ludd och fukt eftersom jag tycker att tvätten inte blir riktigt torr.
Då hittade jag rost, se kort film. Har filmat från där värmeväxlaren(?) sitter.
Vanligt slitage? Vad kan jag göra för att öka livslängden på maskinen?
[bild]
[video]
Regelbundet borttagning av luddet därbak minskar förekomsten av rost
Klicka här för att svara