Gjorde rent kondensorn i vår Miele Gala grande XL T8000C från 2010. När jag tagit ut kondensorn roade jag mig med att känna lite längre in i maskinen efter ludd och fukt eftersom jag tycker att tvätten inte blir riktigt torr.

Då hittade jag rost, se kort film. Har filmat från där värmeväxlaren(?) sitter.

Vanligt slitage? Vad kan jag göra för att öka livslängden på maskinen?

Öppnad värmepump med damm och smuts som tagits bort ligger på sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


 
P
magda136 magda136 skrev:
Gjorde rent kondensorn i vår Miele Gala grande XL T8000C från 2010. När jag tagit ut kondensorn roade jag mig med att känna lite längre in i maskinen efter ludd och fukt eftersom jag tycker att tvätten inte blir riktigt torr.

Då hittade jag rost, se kort film. Har filmat från där värmeväxlaren(?) sitter.

Vanligt slitage? Vad kan jag göra för att öka livslängden på maskinen?

[bild]

[video]
Så ser alla ut
Regelbundet borttagning av luddet därbak minskar förekomsten av rost
 
På min LG maskin går det att ta bort en stor plåt på baksidan för att ta bort ludd. Det kanske går även på miele. Då kan du göra en ordentlig rengöring.
 
P
De flesta miele är byggda bakvänt, ofta går man ta ut trumman för att komma åt
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.