Vet inte om du behöver ringa, det står ju klart och tydligt att man inte ska göra så.. Tydligen även i VVS-branschens branschregler.

Men jag kan inte se någon risk med det överhuvudtaget.

jon_h skrev:
Men jag kan inte se någon risk med det överhuvudtaget.
Den enda risk jag kan tänka mig är att det blir ett mega-vatten-läckage och stopp i golvbrunnen så att golvet blir vattenfyllt, då skulle alla genomföringar i golvet bli extra utsatta med möjliga skador som följd. Men det låter långsökt.

Vid en enstaka fuktbelastning är risken att manschetten runt röret inte håller tätt nog lika med noll. Som sagt, jag förstår varför man inte vill ha det i duschzon, men där är ju fuktbelastnigen kontinuerlig, mer eller mindre.

jon h --- Gå in på länken och klicka på branschregler. Längst ner har du en länk som heter "broschyren branschregler säker vatteninstallation". Där finns reglerna i PDF-format

Ah, den har jag ju sett förut, men jag fattade inte att det var de som var branschreglerna, när de kallade den "broschyr". Klantigt av mig. Tack.

Jag tror att det det finns någon mer omfattande skrift om detta, och att broschyren är lite förenklad, men det är den man får läsa när man går kursen "säker vatten"

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.