1 371 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Rörstorlek till Xenio kontrollpanel
Drar just rör till blivande bastun. Kommer använda Harvias Xenio kontrollpanel, enligt installationsmanualen krävs ett 30mm rör för kommunikationskabeln. Känns onödigt stort, tittar på specen för kabeln och ser att det sitter RJ16 kontakter på.
Tycker jag borde klara mig med 25mm flexrör. Någon som vet/har dragit Xenio kom.kabel?
Tycker jag borde klara mig med 25mm flexrör. Någon som vet/har dragit Xenio kom.kabel?
Står inför samma sak, vad valde du för rördimension och hur gick det?
RJ16 verkar för övrigt oerhört ovanlig, jag behöver en längre kabel än den medföljande och jag blir förvånad över att RJ10/RJ12 i 20 meter går att hitta till 1/3-del av priset för RJ16 från Harvia.
RJ16 verkar för övrigt oerhört ovanlig, jag behöver en längre kabel än den medföljande och jag blir förvånad över att RJ10/RJ12 i 20 meter går att hitta till 1/3-del av priset för RJ16 från Harvia.
Hallå! Intresserad av resultatet. Är kontakten så stor så att man måste dra 30 mm VP rör? Går det att köpa annan kabel ock kapa och klämma med rätt storlek? Av installations manual verkar det vara en 6 stifts kontakt 6p6c eller 6p4c.M Martin_12345 skrev:
Kontakten på orginalkabeln från Harvia är liten, man klarar sig gott med ett 12 mm rör.C Christer_Sthlm skrev:
Jag körde ingen egen lösning så jag kan inte tipsa om något gällande annan kabel, tyvärr!
Ok, tack för svar. Kontakten verkar vara liten, RJ10 i vissa reservdelslistor vilket låter mer rimligt. Skall återkomma när kontakten är installerad om det blev en kapad kabel och ny kontakt.M Martin_12345 skrev:
Klicka här för att svara