Krilleman
O olofh skrev:
Du menar jag har grävt ner pem och sprinklers i hela trädgården helt i onödan 😂😂
Absolut inte.

Är slangen nedgrävd så gäller PEM alltid. 👍✅

Just nu så tolkade jag sakfrågan som att den låg ovan jord.

Men det kanske var helt fel av mig att anta detta?! 🤔😳

Krilleman Krilleman skrev:
Absolut inte.

Är slangen nedgrävd så gäller PEM alltid. 👍✅

Just nu så tolkade jag sakfrågan som att den låg ovan jord.

Men det kanske var helt fel av mig att anta detta?! 🤔😳
Nä det är så jag också tolkade det som. Var just inbyggnadsmomentet under altan som jag reagerade på. Men det kanske är lätt att komma åt så då är det kanske lugnt. Men var typ där min resa började för ett par år sen men vatten ut till trädgården. Behövde gå under trallen och då kändes pem mer hållbart

• Gilla
Krilleman
  • Laddar…
Köpte dricksvattengodkänd slang för de meter mellan utkastaren och kanten på altanen där jag hängt trädgårdsslangen så det var framtidssäkrat för uteköket.

Har en relativt stor tomt så behövde en lång slang och ville därför ha någon billigare sort men det har jag ångrat flera gånger när man glömt den trycksatt och munstycket flugit av och grannen undrat vad som skvalat i flera timmar.
Samma hände grannen med men då stod det nog och sprutade någon dag för de hade varit borta en längre period och vi var iväg över helgen. Hörde ljudet av vatten redan när jag bar in väskorna men trodde bara att de kommit hem igen o vattnade, sedan var jag inte ute på hela dagen men skulle iväg på kvällen och insåg att vattnet fortfarande skvalade men hade inte sett något annat tecken på att de var hemma. Gick över till dem o kollade runt och såg ett munstycke ligga bredvid slangen som stod på fullt fräs o dränkte en del av gräsmattan, de har sluttande tomt så det rann ju vidare som tur var.

Så vad vill jag ha sagt?
Snåla inte med bra slang nära huset i alla fall. Vill du trotts allt ha en lång billig så använd den gamla goda typen av koppling där du kan sätta ett slangklämsband runtom och dra åt ordentligt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.