Vi håller på med en badrumsrenovering. Vårt första större projekt med hantverkare, tidigare har vi lärt oss och gjort själva, men inte badrum.

Vi har placerat dusch och toa på samma plats som innan för att slippa bila upp golvet och byta golvvärmen, gjort en del kompromisser pga det.

Firman som renoverar har varit här och kollat många gånger innan arbetet påbörjades och sen jobbat i några veckor, men nu när de kommit till flytspackling så säger de att det är något fel på klämringen till avloppet. Att locket till brunnen såg ut som Purus (?) men förhöjningar från Purus passar inte i vårt avlopp. De har testat 1-2 olika förhöjningar idag och de passade inte.

Dels tycker jag att det är märkligt att de inte upptäckt det tidigare, och det borde falla på dem när de ändå varit här så mycket och kollat. Dels känns det lite slappt att testa 1-2 förhöjningar och sen bestämma sig för att bila upp brunnen.

Det jag behöver hjälp med är
- att bedöma risken för att golvvärmen ryker och hela golvet får bilas upp.
- hur man ska tänka med ansvar här, om golvvärmen går sönder.. är det bara att svälja det och se glad ut?
- om det verkligen inte finns fler tricks att ta till för att lösa en förhöjning?

Paul-Staffanstorp
Om ni nu valt att behålla en gammal brunn, gammal golvvärme (antar ni menar elektrisk) och gammal flytspackel, så varför flytspackla en omgång till ovanpå det gamla och höja golvet ännu mer ??

De felsta golvvärmesystem går att reparera om det skulle skadas men jag skulle ju själv aldrig gjort en sådan delrenovering av ett badrum för nu lägger ni en massa pengar på renoveringen och hur gammal är golvvärmen som ligger där... låt säg att den lägger av om ett år... 😱
Tyvärr ledsen att behöva säga det, men det är dumsnålt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.