14 936 läst ·
18 svar
15k läst
18 svar
Rörmokaren lämnade läckande koppling..
Du har säkert rätt men fysikens lagar är nog svåra att ändra på.....snuttjulle skrev:Nu går jag inte på lika hårt om yrkesgruppen som bonkeman utan mera då på materialet. Om det nu är så dåligt att man måste efterdra så är det riktigt bedrövligt då det inte finns med i någon anvisning till grejerna att det behövs.
Men det finns 3 saker som kan vara fel på en droppande koppling.
1. FEL på material
2. FEL utfört
3. FEL använding av material vilket oxå hamnar på hantverkarens bord.
Men fysikens lagar vet man ju om när man tar fram en koppling. Så antingen gör man matterial enligt fysikens lagar eller anvisningar enligt dem. Man kan inte bara hoppa över dem och hoppas på att det inte läcker.
Nä, men inte finns material tillängliga på markanden som motstår fysikens lagar (antar att dom skulle vara grymt mycket dyrare än de rörprylar som redan är dyr) så vet jag inte vem man ska klandra för det. Prissättarna av råvara kanskesnuttjulle skrev:
Tror att vi inte menar samma sak när jag skriver material. Jag menar inte material så som ämne typ koppar eller guld utan rörkoppling eller rakskarv. Och då när man tillverkar en sådan måste man ta hänsyn till att koppar leder värme bra mm. På samma sett som att man inte tillåter en strömbrytare att börja glappa efter 2 dar bara för att den sitter på ett ställe där den utsätts för svängande temperatur.
Ev ska då material där jag har skrivit vara lika med materiel.
Ev ska då material där jag har skrivit vara lika med materiel.
Klicka här för att svara