Hej!
Har precis köpt tvättmaskin som jag ska ställa i badrummet. Det är renoverat och borttaget ett vattenburet element. Kan jag koppla in min tvättmaskin till den kopplingen?

14498437989182040428814.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är du allvarlig? En tvättmaskin förbrukar vatten, men ett elementsystem är nästan alltid ett slutet system där man inte tillför eller tar bort vatten.

Däremot finns det säkert någon vattenledning i badrummet som du kan koppla in tvättmaskinen på, t.ex. vid handfat, WC eller dusch.

Nej. Värmesystemet är ett slutet system där vattnet cirkulerar runt utan att lämna systemet. Det är dessutom smutsigt av rost.

Dom två översta rören av dom fyra är tappvattenrör (varmt & kallt), vilket rör som är varmvattenrör och kallvattenrör kan man inte garanterat säga från bilden, men normalt lägger man kallvattenrören under varmvattenrören.

Demmpa har helt rätt i det, en rörmokare har säkert inga större problem att skarva på en T-koppling på inkommande tappvattenrör där, som ni kan koppla till tvättmaskinen.

Tack för snabba svar, jag är totalt okunnig inom vatten och element så ursäkta min dumhet ;) Men då blir det ett snack med rörmokaren :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.