Hej,
Så här ser lösningen ut i duschen, rör rakt genom vägg. Jag antar att det kanske stod ett badkar där tidigare. Förstår ju att det här inte är optimalt och någon gång i framtiden ska vi göra om hela badrummet men tills dess kanske det behövs någon bättre lösning än det här för att undvika fuktskador (om de inte redan tillkommit)?
Den här brickan sitter med lite silikon innanför.
Vad tycker ni att jag bör göra tills att vi renoverar badrummet? Eller ska jag låta det vara?
Tack på förhand!
Så här ser lösningen ut i duschen, rör rakt genom vägg. Jag antar att det kanske stod ett badkar där tidigare. Förstår ju att det här inte är optimalt och någon gång i framtiden ska vi göra om hela badrummet men tills dess kanske det behövs någon bättre lösning än det här för att undvika fuktskador (om de inte redan tillkommit)?
Den här brickan sitter med lite silikon innanför.
Vad tycker ni att jag bör göra tills att vi renoverar badrummet? Eller ska jag låta det vara?
Tack på förhand!
Personligen skulle jag försöka pilla lös täckbrickorna så jag kommer åt själva hålet. Där skulle jag fylla på med silicon + i skarvarna på de små kakelbitarna under, klämma tillbaka täckbrickorna och sen silikon överst på brickorna mellan dem och väggen.
Men jag är absolut ingen expert. Bara vad jag skulle göra.
Men jag är absolut ingen expert. Bara vad jag skulle göra.
Klicka här för att svara