Jag skulle byta en strömbrytare där det inte finns nolla, till en rörelsevakt jag hittat som inte kräver nolla. När jag lossat den gamla brytaren som sitter mha klor, eftersom dosan inte hade någon ring, så ser jag att jag inte kan montera rörelsevakten för den har i sin tur inga klor...
Så vad gör man då?
Så vad gör man då?
Behövs bild utan locket för att se om det passar. Men skulle anta att två hål finns för att montera klor, tex dessa
https://www.elbutik.se/product.html...XJRw1nxEjGpNjDK7a7EqnsinjPgqeHIhoCRuoQAvD_BwE
https://www.elbutik.se/product.html...XJRw1nxEjGpNjDK7a7EqnsinjPgqeHIhoCRuoQAvD_BwE
Finns det inte en metallram runt vakten under plasten.
Brukar gå o skruva den i väggen.
Finns även små clips att sätta fast i dosan så du kan motera den med skruv .
Brukar gå o skruva den i väggen.
Finns även små clips att sätta fast i dosan så du kan motera den med skruv .
Finns det möjlighet att montera dosclips i dosan (dvs är det en gammal plåtdosa)?
I annat fall är det hål i väggen som gäller, eller annan modell av rörelsevakt. Vilket gör du helst, drar fram nolla eller gör hål i väggen?
I annat fall är det hål i väggen som gäller, eller annan modell av rörelsevakt. Vilket gör du helst, drar fram nolla eller gör hål i väggen?
Om belysningen är led så är risken stor att dom kommer ”glöda” hela tiden när lampan ska vara släkt, anledningen är att den ström som rörelsevakten behöver för att driva sig själv även kommer att gå genom lampan. Om lampan är led så räcker den lilla strömmen till att driva led’en lite svagt.
Jag har inte undersökt dosan så noga, jag blev lite besviken då jag trodde att det skulle vara lätt och enkelt att byta så jag hade hittat denna som inte krävde nolla.tommib skrev:



