Jag skulle byta en strömbrytare där det inte finns nolla, till en rörelsevakt jag hittat som inte kräver nolla. När jag lossat den gamla brytaren som sitter mha klor, eftersom dosan inte hade någon ring, så ser jag att jag inte kan montera rörelsevakten för den har i sin tur inga klor...
Så vad gör man då?

Vad är det för produkt? Det brukar gå att eftermontera klor

U
Kan du inte bara skruva loss klorna från den gamla brytaren och sätta på den nya?

Finns det inte en metallram runt vakten under plasten.
Brukar gå o skruva den i väggen.
Finns även små clips att sätta fast i dosan så du kan motera den med skruv .

• Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Köp klor eller dosclips. eller enklast av allt, skruva den i väggen genom hålen i hörnen av ramen.

Apropå att skruva i väggen får jag tillägga att det är en kaklad vägg så det känns inte som ett alternativ.

Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Behövs bild utan locket för att se om det passar. Men skulle anta att två hål finns för att montera klor, tex dessa

[länk]
Rörelsedetektor för hemautomation uppå ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

U rindler skrev:
Kan du inte bara skruva loss klorna från den gamla brytaren och sätta på den nya?
njae, det såg inte ut att passa

tommib
Finns det möjlighet att montera dosclips i dosan (dvs är det en gammal plåtdosa)?

I annat fall är det hål i väggen som gäller, eller annan modell av rörelsevakt. Vilket gör du helst, drar fram nolla eller gör hål i väggen?

Om belysningen är led så är risken stor att dom kommer ”glöda” hela tiden när lampan ska vara släkt, anledningen är att den ström som rörelsevakten behöver för att driva sig själv även kommer att gå genom lampan. Om lampan är led så räcker den lilla strömmen till att driva led’en lite svagt.

tommib tommib skrev:
Finns det möjlighet att montera dosclips i dosan (dvs är det en gammal plåtdosa)?

I annat fall är det hål i väggen som gäller, eller annan modell av rörelsevakt. Vilket gör du helst, drar fram nolla eller gör hål i väggen?
Jag har inte undersökt dosan så noga, jag blev lite besviken då jag trodde att det skulle vara lätt och enkelt att byta så jag hade hittat denna som inte krävde nolla.

Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Behövs bild utan locket för att se om det passar. Men skulle anta att två hål finns för att montera klor, tex dessa

[länk]
Rörelsevakt med justeringskontroller på träbord.
Skapa konto

Luddis_1 Luddis_1 skrev:

[länk]
Rörelsevakt med justeringskontroller på träbord.
Skapa konto

Luddis_1 Luddis_1 skrev:

[länk]
Passar det min rörelsevakt?

Dosclips kan användas i alla dosor.

• Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.