J joni #1 Medlem · Kronoberg · 131 inlägg 6 nov 2022 11:21 joni Medlem Kronoberg 131 inlägg 6 nov 2022 11:21 #1 Köpte en fasadlampa med inbyggd rörelse sensor. Lampan är dubbelisolerad och ip44. Tydlig instruktion Blå=0 och svart=Fas. Men stämmer det att nollan ska gå till armaturen och fasen till sensorn? Detta är alltså fabriksmonterat så här.
Köpte en fasadlampa med inbyggd rörelse sensor. Lampan är dubbelisolerad och ip44. Tydlig instruktion Blå=0 och svart=Fas. Men stämmer det att nollan ska gå till armaturen och fasen till sensorn? Detta är alltså fabriksmonterat så här.
Bo.Siltberg #2 Hobbyelektriker · Värmland, Molkom · 26 844 inlägg 6 nov 2022 11:28 Bo.Siltberg Hobbyelektriker Värmland, Molkom 26 844 inlägg 6 nov 2022 11:28 #2 Det låter riktigt. Jag antar att du har en tredje terminal synlig där utgången från sensorn kopplas till tändtråden till själva ljuskällan.
Det låter riktigt. Jag antar att du har en tredje terminal synlig där utgången från sensorn kopplas till tändtråden till själva ljuskällan.
J joni #3 Medlem · Kronoberg · 131 inlägg 6 nov 2022 11:36 joni Medlem Kronoberg 131 inlägg 6 nov 2022 11:36 #3 Japp. Svart (fas)från sensorn.