Vår IVT-490 har precis kommit på plats men den går inte att skjuta in mot väggen för att rördragningarna är ivägen. Baksidan på värmepumpsskåpet är nu ca. 7-10 cm från väggen vilket gör att den sticker ut i passagen mellan tvättstuga och hall. Nertill på skåpet är det är det slits på 30 cm höjd där jag förmodar att rördragningarna borde rymmas så att hela skåpet ska kunna skjutas mot väggen.
Är det någon som har någon erfarenhet av det här??? Ska jag säga till VVS-killen att han får dra om rören??
 
Är "Rördragningarna" bara stumpar som sticker upp ur plattan för att anslutas till VP´n så är det bara att kapa med en rörkap till 29 cm höga...

Jag lät min rörmokare både koppla in VP´n och sedan skjuta den på plats. Något annat kan jag inte tänka mig!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.