optimum
Snart dags för rördragning av kromade rör i badrum.

Kikat på material och det verkar finnas en del olika fabrikat av kopplingar och fästen.

Några tipps vad man ska välja och vad man bör se up med.

Kikade i Jula katalaogen och de uppger att deras kopplingar är SITAC godkända. Är de då bättre än t.ex. kopplingar från Rinkaby?
Eller sk man gå in i rörproffsens firmor och köpa direkt av dem? (men de är nog inte så glada i att sälja delar.

Sedan rörklammor, sådanna av typen kromad plast som man fäster två rör med på väggen. Sett att vissa är med skruv rakt igenom och vissa anges som självhäftande. Men självhäftande måste väll vara ett skämt?

Vill välja riktig kvalitet för att få en så bra installation som möjligt.

Rören är givetvis från Trio Perfekta och köpt 12 mm rör 10 st. plus ett par förbockade.



Tacksam för tipps vad jag bör välja för kvlaitet och var man ska köpa.

mvh Roland
 
Undvik Ah-kopplingen som är Ahlsells egna märke, Rinkaby verkar sälja VSH som är bland det bästa enligt mig.

Vad gäller klammer så är Falu-snap bra.
 
optimum
Och var hittar man Falu-snapp?

Angående kopplingar så såg jag att Biltemas var SITAC godkända.

(var där och köpte spolarvätska till bilen)


mvh Roland
 
Du hittar allt du behöver på Rinkaby eller bynor så får du grejjer som funkar och inte kostar skjortan. Din lokala rörkrökare säljer säkert saker till dig, men räkna med att det kostar kanske tredubbelt. Falusnap tror jag säljs av Clas Ohlsson om du inte hittar det nånannanstans.
 
kör på vsh kopplingar
och faluplast kopplingar men välj "snap" varianten inte den som man skurvar fast med, för dem brukar alltid klicka när man spolar då ledingarna rör sig lite vid temperaturerna...
 
optimum
Tackar för mycket bra tipps.

Ska nog gå vägen.

mvh Roland
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.