Hej. Ska påbörja renovera vårat badrum snart.

Vi ska dra fram ny vattenmatning till badrummet i form av rör i rör. Denna matningen kopplar vi på varm o kall vattnet i källaren. Men de gamla matningen ligger ju i bjälklaget mellan källaren och 1 våningen. Hur gör man med den? För man får inte plugga i väggen som ja har förstått det? Men ja vill ju ändå ha den fungerande då den går till kök samt vatten ute i garaget.
 
Kan du sätta en inspektionslucka i taket i källaren där du pluggar de så är de okej, får bara inte vara dolda och inbyggda kopplingar, men tänk på att du inte har för långa avstick kvar när du pluggar dem.
 
Det är tyvärr betongbjälklag i botten så de blir svårt känns det som.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.