För att planera det framtida uppvärmningssystemet har jag köpt en energimätare. Till denna följde två sensorer som ska mäta vattentemperaturen. Sensorerna ska placeras i T-rör eller liknande.

Min fråga är: Vad kallas den rördel/koppling som sensorerna ska skruvas ned i?

Detaljen måste ha gängor och en ansats/kant som packningen kan tryckas mot.

Alla bra ideer mottages tacksamt
 
  • Temperaturprob1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade monterat 2 st "dykrör" och stoppat givarna i. De är täta i sig och så behöver du inte tänka på att packningen ska täta. Då kan du skippa hela "mässingmuttern"
Tänk på att föröka få givarna så att de pekar mot flödesriktningen för bästa mätresultat
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.