Hittar inte några vettiga monteringsanvisningar på Uponors hemsida, så om någon annan är bättre att söka får ni gärna länka. I vilket fall så ska jag koppla in en golvärmeslinga till en liten elpanna (MP4)
http://www.varmebaronen.se/wp-content/uploads/2012/05/MP4_150206_se.pdf
Jag har lagt Uponors slang COMFORT PIPE PLUS 20X2,0, är det kopplingssetet nedan jag ska använda för att gå över till en 90 grader vinkel?
https://www.rinkabyror.se/artikel/uponor-wgf-kopplingsset-12x20r/
https://www.rinkabyror.se/artikel/uponor-fit-vinkelnippel-utv-gang-g3-4-mt/
Om det är dessa delar jag ska ha, hur tätar dom mot varandra, endast med konan?
http://www.varmebaronen.se/wp-content/uploads/2012/05/MP4_150206_se.pdf
Jag har lagt Uponors slang COMFORT PIPE PLUS 20X2,0, är det kopplingssetet nedan jag ska använda för att gå över till en 90 grader vinkel?
https://www.rinkabyror.se/artikel/uponor-wgf-kopplingsset-12x20r/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.rinkabyror.se/artikel/uponor-fit-vinkelnippel-utv-gang-g3-4-mt/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om det är dessa delar jag ska ha, hur tätar dom mot varandra, endast med konan?
Tack! Är det konan som tätar mellan mutter/vinkelnippel? Eller ska man använda lin och locher på gängan?krilleman_215 skrev:
Hmm drog iväg ett mail till Uponor och fick ett annat svar där. Att man ska använda RSK 2434581. Dvs detta https://info.uponor.se/vvs/catalogu...vario-plus/uponor-vario-kopplingsset-pex.aspx
Där står det att det passar till Fit kopplingsdelar vilket vinkelnippeln ovan är.
https://info.uponor.se/vvs/catalogu...onor-fluvia-t/uponor-fit-bussning-utvinv.aspx
Där står det att det passar till Fit kopplingsdelar vilket vinkelnippeln ovan är.
https://info.uponor.se/vvs/catalogu...onor-fluvia-t/uponor-fit-bussning-utvinv.aspx
Nytt sortiment som jag ej sett tidigare. Men så jobbar jag inte så mycket med Uponors produkter heller. Produkten upplagd i RSKdatabasen vid årsskiftet 13-14.
Standard "förr" är enligt dina länkar ovan.
Varför ska Uponor envisas med dålig info om hur man ska koppla deras system. Det förstår jag dock inte.
Standard "förr" är enligt dina länkar ovan.
Varför ska Uponor envisas med dålig info om hur man ska koppla deras system. Det förstår jag dock inte.
Redigerat:
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
Uponors support har dessutom ganska dålig generell VVS-kunskap är min erfarenhet. Men dem kan säkert sina instruktionsböcker utantill. Dem börjar dock halta så fort man hamnar utanför det området 
T ex om vilka kopplingar som går att använda tillsammans med deras produkter.
T ex om vilka kopplingar som går att använda tillsammans med deras produkter.
Klicka här för att svara