Har ny luft/vatten-värmepump sen ngt år men de gamla rören inomhus mellan innedel och utedel byttes inte då de kunde återanvändas.
Ett rör vibrerar nu kraftigt vid vissa varvtal men tystnar när man lägger handen på. Det verkar sitta lite löst i genomföringen i ytterväggen. Nu undrar jag om jag kan fixera rören med något tätningsmaterial i genomföringarna? Typ dreva eller så? Antar att man tar bort det gamla materialet i så fall?
Ett rör vibrerar nu kraftigt vid vissa varvtal men tystnar när man lägger handen på. Det verkar sitta lite löst i genomföringen i ytterväggen. Nu undrar jag om jag kan fixera rören med något tätningsmaterial i genomföringarna? Typ dreva eller så? Antar att man tar bort det gamla materialet i så fall?
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 796 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 796 inlägg
Klicka här för att svara

