För 1 vecka sedan gick skruven till bottenventilen sönder och jag hittar inte ett sådant rör någonstans. Röret som går längst upp mot diskhon och har ingång för diskmaskin. Ska även fästas med skruv uppifrån diskhon. Är det någon som vet om det finns att få tag på någonstans?

• Rörkonstruktion under diskho markerad med blått, söker ersättning för trasig del.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en avbruten skruv framför en köksdiskho med synlig bottenventil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle byta hela vattenlåset, Prevex gör bra grejor och de går att köpa på ställen som Jula.

F fribygg skrev:
Jag skulle byta hela vattenlåset, Prevex gör bra grejor och de går att köpa på ställen som Jula.
Håller med egentligen. Men mitt problem är att min andra "korgventil" inte är av standardmått utan mycket större.

Uusi Uusi skrev:
För 1 vecka sedan gick skruven till bottenventilen sönder och jag hittar inte ett sådant rör någonstans. Röret som går längst upp mot diskhon och har ingång för diskmaskin. Ska även fästas med skruv uppifrån diskhon. Är det någon som vet om det finns att få tag på någonstans?

Hej! Hur gick det för dig ? Jag har samma problem och behöver rör och skruv! Tipps önskas tex på SMS 0767900653 Göran

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.