S salmonia #1 Medlem · 22 inlägg 14 sep 2006 12:27 salmonia Medlem 22 inlägg 14 sep 2006 12:27 #1 skall montera infällda kranar i väggen i vårt nya badrum. Tillverkaren av kranarna säger att man skall använda pexslang med sk. rör i rör princioen..??? Hur funkar detta? Vad skall man tänka på? MVH/Håkan
skall montera infällda kranar i väggen i vårt nya badrum. Tillverkaren av kranarna säger att man skall använda pexslang med sk. rör i rör princioen..??? Hur funkar detta? Vad skall man tänka på? MVH/Håkan
D Dark_Helmet #2 Medlem · 163 inlägg 14 sep 2006 13:02 Dark_Helmet Medlem 163 inlägg 14 sep 2006 13:02 #2 Vår röris använde sig delvis av det. Det är enkelt beskrivet ett skyddsrör som ligger utanpå det vattenledande röret, bägge är i plast. Eftersom jag själv inte gjorde något av jobbet vet jag inget särskilt om det men du kanske hittar mer här: http://www.wirsbo.se/ifs/files/Wirs...te/Produkter/Tappvatten/page1000283579375.jsp
Vår röris använde sig delvis av det. Det är enkelt beskrivet ett skyddsrör som ligger utanpå det vattenledande röret, bägge är i plast. Eftersom jag själv inte gjorde något av jobbet vet jag inget särskilt om det men du kanske hittar mer här: http://www.wirsbo.se/ifs/files/Wirs...te/Produkter/Tappvatten/page1000283579375.jsp