Hej !

Nu när våra rör i rör kommer upp ur betongplattan och upp genom syllen i ena innerväggen. Då skall ju rören krökas 90 grader för att komma ut genom väggen. Vad sitter det där för anslutning till de kromade varm och kallvatten rörena ? Alltså vad heter kopplingen ? Skall det där sitta någon typ av väggdosa ?

Eller ska man klämma på ett fördelningsrör ? används inte de bara om man skall ha flera kall eller varmvatten rör vidare?

Någon vänlig själ ??

//M
 
Du använder tex Wirsbos väggbockfixtur för att få röret bockat och ut ur väggen, därefter använder du en väggbricka från FMM, Mora eller vem som. Efter väggbrickan är det kromat "som vanligt".

Fördelningsrör använder du ju normalt på någon central plats för både varm och kallvatten. Nånstans har du väl en sådan antar jag, för du har väl fler än ett tappställe. Från fördelningsröret drar du fler RiR-pex till respektive tappställe.
 
Hej igen !

Tack för infon, nu är jag helt på det klara. Och ja, fördelningsrör blir det i groventren där alla varm och kallvatten rör sprider ut sig i huset..

Tack för ett suveränt forum :)

//M
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.