1 583 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Rör i rör PEX
Hej en liten undran bara, rörisen har lagt in rör i rör system, förut var det prisol där, prisolen har ju en isolering runt röret å sen plast runtom, men med det här så är det ju bara pexslang i en annan slang, finns det risk för att det kan bli kondens när det ligger emot en kall betongplatta, nu lägger sig inte kondensvattnet på plattan i så fall utan i röret. men går det alltså att ha det bara så?
det är till tappvatten
det är till tappvatten
Redigerat av moderator:
Jag har samma konstruktion, men en så kallad säker vatteninstallation så att den lilla kondens som kan ansamlas rinner ut på ett kontrollerat sätt. Hittils har jag inte märkt något dropp.
Allmänt så är nog risken för problem med kondens är nog mycket lite. Plattan blir aldrig ordentligt kall och luftväxlingen i röret mycket liten.
Allmänt så är nog risken för problem med kondens är nog mycket lite. Plattan blir aldrig ordentligt kall och luftväxlingen i röret mycket liten.
Klicka här för att svara