Jag skall renovera att badrum i källaren och velar om jag skall byta ut vattenrören eller inte (de går illa pga tidigare ventilationsschakt). Saken är att de går upp genom golvet på en gästtoalett på våningen ovanför. Är det tillåtet att ersätta befintliga rör genom golv på en toalett? Det finns redan skarvningar på gästtoaletten på samma ställe som är inbyggda med en inspektionslucka. Så inget blir varken bättre eller sämre rent praktiskt.