hej läser om alla som får sönderfrusna rör,jag har ett hus som är tillbyggt -75 som mina toalett rör på ovanvåningen alltid fryser nångång på vintern,denna vintern hittils 3 ggr,det är presolrör med vit plast utanpå,dom har frusit sen -75,varför går inte dessa sönder,är dom tåligare tack vare att dom är mjukare.dom går från källaren till ovanvåningen i ytterväggen.

Du har enbart haft tur. d^_^b

ja det är väl det kanske,men tycker ändå när det har gått 35 år o inte frusit sönder,jag får nog ta lös några plankor i sommar på väggen o trycka i lite extra med isolering

Det kan va klokt!

glenn30 skrev:
ja det är väl det kanske,men tycker ändå när det har gått 35 år o inte frusit sönder,jag får nog ta lös några plankor i sommar på väggen o trycka i lite extra med isolering
och/eller en värmekabel.

jadu glenn, tur har du haft 8=)) att du inte fått allt vatten i ytterväggen. hur är det egentligen ställt med isoleringen i ytterväggen? förmodligen kalldrag..

Vårt hus är byggt -71 och rören har frusit varje gång det varit minusgrader. I år frös presolrören till övervåningen sönder. Niagarafallen i hallen på nyårsafton var ingen höjdare.

Så: Ja. Du har bara haft tur. =)

Nu blir det välisolerade PEX-rör till badrummet uppe för oss. Rörmokaren är äntligen här och fixar det nu. Bråda tider när det är så här kallt ute...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.