Är någon som vet vart jag kan köpa rollspackel i Stockholm, dvs spackel som man applicerar med roller? Jag har försökt med de stora byggvaruhusen byggmax, bauhaus, k-rauta, hornbach samt järnia utan resultat.

byggvaruhusen är kanske inte alltid så välsorterade på just färg och spackel... kolla med en alcro eller beckersbutik om de har lätt kombi respektive breplasta RS (rullspackel enligt hemsidan).

Flügger har ett som är helt ok.
Annars kan man blanda i vatten i vanlig Lätt Hand, blandas enklast med maskin & visp till önskad konsistens..

Tack för tipsen!

Vad heter Fluggers rollspackel? Hittar inget på deras hemsida.

Har även funderat på om man inte bara kan blanda ut med vatten och vispa, som Skoga skriver. Är det någon som testat det eller ser några nackdelar med det? Kan tänka mig att vattnet kan påverka massans bidning och börja spricka när det torkat...

Sandplast LSR

http://flugger.se/Professionelle/~/media/Flugger Farver/Professionelle/PDF/115756_Assortment_SE.ashx

Jag har använt både LSR och blandat själv. Funkar lika bra, är ju tunnare än vanligt spackel så jag brukar köra 2 svängar. Lägger man på mycket är det svårt att få bra så då blir det en hel del o slipa istället. Eftersom jag djupt och innerligt hatar att slipa tycker jag det är värt att lägga ner mer tid på spacklingen..
Mer eller mindre allt spackel spricker väl när man lägger på för mycket, allt med måtta.
Tycker inte rullspacklet eller egenblandat spricker mer än annat, har jag haft djupa hål eller sprickor har jag lagat i med gipsbruk (ex repa quick, finns också i länken) innan.

Vad kostar rollspackel egentligen? Har kollat på Beckers rollspackel på K-rauta som var fasligt dyrt, är det alltid det?

S
vanlig medium spackel går att rulla.
okej rullspacklet måhända lite blöttare. men vanligt spackel funkar också

Jasså? Läste någonstanns att man kan späda det med vatten, stämmer det? Eller behövs det inte? Har Beckers mediumspackel som jag skulle kunna använda..

S
nepp inget späda med vatten. en yrkesmålare gjorde detta. blev lite förvånad själv.
tänk på spackel åldras. du känner det på lukten och om det är hårt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.