Immobil skrev:
Han tyckte väl 1:- / watt va billigt. :D
Jepp, ikke ofte man får stikksager for 1 kr watten. Min GST135 koster jo sikkert 3-4kr pr watt :)

Extra roligt att man väljer att fota den med snö på så den ser extra förfallen ut. Finns det ingen som säljer andra halvan av en dumper för en lyckad kombo?

http://www.tradera.com/Ny-6-tums-LCD-Digital-skjutmatt--auktion_107085940

Lite småtok på nästan varje rad :D

Trodde våra översättningssiter var bättre än detta...
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Elektronisk Digital Caliper
Interna, externa och mått höjd kan enkelt och noggrant uppmätt
Linear kapacitiv mätsystem
Nollställas i alla positioner
Med en liten låsning tumme skruv som låser käkarna på plats
Base mätfunktion: Inside, utanför, djup och steg mätning
Med lättläst stor LCD-display
Ett idealiskt verktyg för ett brett spektrum av industri-och bilbatterier applikationer
Mätområde: 0-150 mm / 0-6 tum.
Upplösning: 0.01mm / 0.0005 i.
Repeterbarhet: 0.01mm / 0.0005 i.
Noggrannhet: + 0,02 mm / 0,001 tum (<100 mm), + 0,03 mm / 0,001 tum (> 100 till 150 mm)
Högsta mätning hastighet: 1 m / s
Effekt: 2 x 1.5V SR44 (silveroxid cell) batteri (ingår)
Battery life: 1 år för kontinuerlig användning / 3 år vid normal drift
Storlek: 240 x 80 x 12mm

C
Jag är inte så lite nyfiken på vad det är för ord som maskinöversättaren har översatt till "bilbatterier"...

cheetah1 skrev:
Jag är inte så lite nyfiken på vad det är för ord som maskinöversättaren har översatt till "bilbatterier"...
Den som frågar, ska få ett svar.
Google translate på "for a broad range of industrial and automotive applications"

Jag gillade detta: "Högsta mätning hastighet: 1 m / s"

screamin-daemon skrev:
Det gäller att lugna ner sig när man ska mäta då alltså :P

skalman1 skrev:
Det gäller att lugna ner sig när man ska mäta då alltså :P
Jag tycker det verkar rätt jäktigt att mäta en hel meter på en sekund med ett litet skjutmått. :P

screamin-daemon skrev:
Vet inte om jag skall gå in å förstöra det roliga men det är väl helt solklart vad detta innebär eller?

Högsta mätningshatighet innebär helt enkelt att du inte kan förflytta den rörliga skänkeln fortare än 1 m/s och fortfarande förvänta dig ett korrekt resultat. 1m/s är helt rimligt på ett instrumet i den prisklassen - 1m/s innebär att du max kan förflytta dig från ytterlägena på 0.15 sekunder.

Micke184 skrev:
Vet inte om jag skall gå in å förstöra det roliga men det är väl helt solklart vad detta innebär eller?

Högsta mätningshatighet innebär helt enkelt att du inte kan förflytta den rörliga skänkeln fortare än 1 m/s och fortfarande förvänta dig ett korrekt resultat. 1m/s är helt rimligt på ett instrumet i den prisklassen - 1m/s innebär att du max kan förflytta dig från ytterlägena på 0.15 sekunder.
Verkar som jag hade lite otur med mitt tänkandet just då :D

Det var förvisso det första elverktyg jag hörde talas om med LI-ion även om det var tio år sen ungefär. Varför uppdatera en annons så länge den säljer? :P

Ropa skrev:
Det var förvisso det första elverktyg jag hörde talas om med LI-ion även om det var tio år sen ungefär. Varför uppdatera en annons så länge den säljer? :P
Vill minnas att det var under 2004 nån gång.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.