Här i Norge finns inte Blocket, vi har istället Finn. En stor fördel med Finn är att det finns en Skänkes-avdelning (jag har bett Blocket införa en sån men de var inte intresserade). Under Skänkes idag finner vi följande annons:

• Screenshot.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nimajneb skrev:
Tycker den är både rolig o skum:D

[länk]

[bild]
Jo, hans (antar jag, utan avsikt att vara fördomsfull) annonser brukar också få mig att dra lite på smilbanden. Han har haft många annonser... Jag vågar knappt gissa hur det ser ut hemma hos honom - verktygshögen började växa i hall och vardagsrum, och nu ser den ut att ha brett ut sig till ett sovrum eller något i den stilen att döma av möblemanget på en av bilderna... det är nog rimligt att gissa att han är singel, eller snart blir det ;)

bygga_bo skrev:
Jo, hans (antar jag, utan avsikt att vara fördomsfull) annonser brukar också få mig att dra lite på smilbanden. Han har haft många annonser... Jag vågar knappt gissa hur det ser ut hemma hos honom - verktygshögen började växa i hall och vardagsrum, och nu ser den ut att ha brett ut sig till ett sovrum eller något i den stilen att döma av möblemanget på en av bilderna... det är nog rimligt att gissa att han är singel, eller snart blir det ;)
Och jag gissar att det enda verktyg han inte har till salu är sitt koben....

Mikael_L
Ja herrejösses !!! :O

Han kanske har tröttnat på att springa och underhållsladda alla batterimaskiner..... :)

Är det bara jag som noterat att de flesta "suspekta" annonser numer härrör sig från "skåneland" (Malmö, Lund osv). Det fanns ett gäng mystiska annonsörer i Sthlm-trakten för ett par år sedan men nu är det tyst...

Tycker den där verktygssamlingen borde höra hemma hos nån forumist...

Just nu på tradera. http://www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid=118804106
Rolig text på kartongen.

skriver kommentar om den eftersom länken kommer eventuellt försvinna med tiden.
Det står MEMO "vassare hyvel finns inte"
Kunde lika gärna stått.Köp denna hyvel för vi är i desperat behov av att bli av med allihop.
Det som var roligt var egentligen bara hur man formulerade sig förr i tiden.Hyvlen isig "MEMO" är svensktillverkad och av god kvalitet.

Redigerat:
Optimistisk säljare, kan ingen erbjuda sig att betala de 29 kr som fattas så slipper säljerskan fölora en enda krona på affären (annonskostnaden borträknad)

• Cirkel.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja verkligen en optimist, sista idioten är inte född än.

Fein rummet menar du :-D...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.