6 725 läst ·
12 svar
7k läst
12 svar
Rökrör vedpanna
Hej
Finns det några regler alt rekommendationer för hur långt ifrån murstocken vedpanna Calmar V33 skall stå, kan ej hiita infon från tillverkaren, samt kan man mura fast rökröret som kommer med panna i murstocken.
Mvh
Tomas
Finns det några regler alt rekommendationer för hur långt ifrån murstocken vedpanna Calmar V33 skall stå, kan ej hiita infon från tillverkaren, samt kan man mura fast rökröret som kommer med panna i murstocken.
Mvh
Tomas
Jag murade fast min i muren.Då fick jag ojud från fläkten som spred sig upp i huset.Jag fick lov att göra en muff och kapa av röret.Mellanrummet i muffen fylde jag med isolering.
Jag tycker du ska använda 2 rör.I det större röret som du murar in för du in pannans rökrör. Mellanrumnet mellan rören isoleras
Jag tycker du ska använda 2 rör.I det större röret som du murar in för du in pannans rökrör. Mellanrumnet mellan rören isoleras
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Den måste stå tillräckligt långt ifrån för att få ut fläkten, ladda hem installationsanvisningen frånSödergården skrev:
Trebema.
Jag har murat in röret i murstocken på det "gamla" sättet och det funkar umärkt. Fläkten hörs svagt i huset, brukar vakna när den stannar...
Finns det rör som passar då det som levereras med är rektangulärt?
Tack för alla svar
Södergården
Tack för alla svar
Södergården
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden