6 086 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
Rökgastermometer
Hej! Nu är nya pannan installerad men jag skulle vilja ha en rökgastermometer,
Pannan är en Calmar v33, kan man sätta en där det sitter en bult i rökröret?
Jag mätte gängan på bulten och åkte till Clas Ohlsson men deras termometer hade en mindre gänga.
Någon som vet en termometer som passar rakt av? Eller vad det är för storlek på min gänga.
Tacksam för svar.
Mvh Johan
Pannan är en Calmar v33, kan man sätta en där det sitter en bult i rökröret?
Jag mätte gängan på bulten och åkte till Clas Ohlsson men deras termometer hade en mindre gänga.
Någon som vet en termometer som passar rakt av? Eller vad det är för storlek på min gänga.
Tacksam för svar.
Mvh Johan
jag har satt en digtal stektermometer från rusta, 100:-, i mitt rökrör, det stog max 120° på förpackningen men på givaren stog det 300°, och hittils har den funkat 1 månad ungefär med rökgastemp uppåt 220°. är det en M8 skruv så kanske du kan borra genom den så tex ovanstående givare går att sticka i. min förra "riktiga" termometer krökte jag när jag sotade och glömde plocka bort den...
Jag har classes termometer och en rörkoppling, 10 klämring*R20, eller om det var 12.
En sån här:
Ta med proppen till classe, har du tur finns en koppling som passar.
En sån här:

Ta med proppen till classe, har du tur finns en koppling som passar.
Klicka här för att svara