53 133 läst ·
151 svar
53k läst
151 svar
rökgastemp norrlandsimporten
Sida 1 av 11
Har aldrig handlat där själv, men efter att ha tittat runt och försökt hitta någon vettiga företagsuppgifter så skulle jag nog passa mig för att handla något av de.
Edit: Fanns visst adress om man sökte på butiken, http://www.norrlandsimporten.se/butiken/ men hittar inget org nr. Väljer man kontakta oss så finns bara ett kontaktformulär. De påstår att företaget heter "Norrlandsimporten AB" på något ställe, men kan inte se att det finns registrerat som bolag. På adressen de uppgett så finns en frisör och en pizzeria registrerad?
Förhoppningsvis är de seriösa men behöver hjälp med att putsa till sin webbprofil och lämna korrekta företagsuppgifter.
Edit: Fanns visst adress om man sökte på butiken, http://www.norrlandsimporten.se/butiken/ men hittar inget org nr. Väljer man kontakta oss så finns bara ett kontaktformulär. De påstår att företaget heter "Norrlandsimporten AB" på något ställe, men kan inte se att det finns registrerat som bolag. På adressen de uppgett så finns en frisör och en pizzeria registrerad?
Förhoppningsvis är de seriösa men behöver hjälp med att putsa till sin webbprofil och lämna korrekta företagsuppgifter.
Redigerat:
Handla inte från Norrlandsimporten. Jag köpte en kamin därifrån och fick ångra mig många gånger om. Jag gick på att det var ett bra pris och att dom såg rätt så snygga ut...
Ska berätta allt strul så småningom
Ska berätta allt strul så småningom
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Handla någon annan stans är mitt råd.
Köpte nästan en snö slunga där förra året men det blev ingen affär för jag ville ha yterligare info och bad dom ringa mig vilket dom inte gjorde utan det hela slutade med att det blev en missuppfattning i mailen ang motorn för bilden sa en sak och dom något annat.
Trots jag bad om ursäkt att jag antagit fel då jag utgått ifrån bilden på motorn blev jag otroligt otrevligt bemött efter det och då hade jag bett om ursäkt att jag missuppfattade motor fabrikatet när dom igentliggen gjort fel och haft en felaktig bild.
Fick ett inte allt för seriöst intryck av firman med tanke på deras noncalanta och otrevliga sätt.
Märk väl att jag då var en ev blivande kund dom gjorde så imot.
Då kan man undra hur dom behandlar kunder som har garanti ärende tex.
Köpte nästan en snö slunga där förra året men det blev ingen affär för jag ville ha yterligare info och bad dom ringa mig vilket dom inte gjorde utan det hela slutade med att det blev en missuppfattning i mailen ang motorn för bilden sa en sak och dom något annat.
Trots jag bad om ursäkt att jag antagit fel då jag utgått ifrån bilden på motorn blev jag otroligt otrevligt bemött efter det och då hade jag bett om ursäkt att jag missuppfattade motor fabrikatet när dom igentliggen gjort fel och haft en felaktig bild.
Fick ett inte allt för seriöst intryck av firman med tanke på deras noncalanta och otrevliga sätt.
Märk väl att jag då var en ev blivande kund dom gjorde så imot.
Då kan man undra hur dom behandlar kunder som har garanti ärende tex.
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Första inlägget och hyllar en kritiserad firma tar vi i vanlig ordning med skepsis för såna inlägg som första inlägg brukar i nästan alla fall gå att spåra tillbaka till den kritiserade.
Kan passa på att nämna att slungorna dom höjde uppp till skyarna som var jätte bra som dom sålde för andra året har dom slutat sälja nu.
Troligen för att det visade sig att det var skräp och garanti ärendena hopade sig.
Var trots allt en kina kopia.
Fick ändan ur vagnen i år och beställde en slunga till nästa vinter.
Det blev en sån här http://www.youtube.com/watch?v=79MB_EMXYWI
http://www.mtd-garden.eu/Brand_Viewdetails.aspx?brand=MT&csp=de&id=342&lang=sv
Edit: Dom finns regade som Norrlandsimporten AB sen 2010 http://www.allabolag.se/5568349111
Finns även regade under ett annat namn sen 1990 http://www.allabolag.se/731011KJJE
Kan passa på att nämna att slungorna dom höjde uppp till skyarna som var jätte bra som dom sålde för andra året har dom slutat sälja nu.
Troligen för att det visade sig att det var skräp och garanti ärendena hopade sig.
Var trots allt en kina kopia.
Fick ändan ur vagnen i år och beställde en slunga till nästa vinter.
Det blev en sån här http://www.youtube.com/watch?v=79MB_EMXYWI
http://www.mtd-garden.eu/Brand_Viewdetails.aspx?brand=MT&csp=de&id=342&lang=sv
Edit: Dom finns regade som Norrlandsimporten AB sen 2010 http://www.allabolag.se/5568349111
Finns även regade under ett annat namn sen 1990 http://www.allabolag.se/731011KJJE
Redigerat:
Moderator
· Stockholm
· 57 821 inlägg
har just raderat ett inlägg skapat av firman ifråga (tack Göran).
Har man inga nöjda kunder så får man tydligen hitta på någon.
Har man inga nöjda kunder så får man tydligen hitta på någon.
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Ante mig att det var så även i detta fallet.hempularen skrev:
Jag är föga förvånad för dom beter sig som griniga små barn när man ifråga sätter deras produkter.
När jag ifråga satte vad det var för motor på slungan för beskrivningen sa en sak och bilden sa en fick jag ett svar som en trotsig 3 åring skulle kunnat knåpa ihop.
Frågan var dessutom högst berättigad iom det var motstridiga uppgifter.
Ovanpå allt så har det visat sig att det inte var en MTD motor som dom sa utan en motor som tillverkats på samma fabrik som MTD:s motorer dvs dom ljög.
Det finns något som heter kundvård.
Blir man illa behandlad innan köp hur blir det då efter?
Läs tips till Norlandsimporten http://www.kundvård.com/
Har beställt en slunga hos en firma där dom vet vad kundvård är.
Har handlat där sen mitten på 90 talet och alltid fått ett bra och trevligt bemötande.
Om man skulle ta och svara på den ursprungliga fråga ang rökgas temperaturer så får dem vara max 350 grader.
Tycker deras ligger lite i överkant.
Kvaliten har jag inte en anning om.
När jag skrev mitt inlägg i oktober hittade jag de inte på allabolag.se, men det kan ju vara så att de har eftersläpning på sin databas. Eller så är firman reggad under de 3 sista månaderna i fjol.Göran.W skrev:
Edit: Ratsit hade lite fler detaljer. http://www.ratsit.se/5568349111
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Glöm inte denna http://www.ratsit.se/731011CQLF00001
Värt att notera är att dom efter 15 år som enskild firma ändrar till aktie bolag.
Som enskild firma är man personligen ansvarig om firman kommer på obestånd dvs dom kan ta ens privata hus tex.
Som AB är det bara att kursa och börja om dagen efter i samma lokal och på det viset slippa alla fodringar och garanti anspråk.
Inte sagt att det är något fuffens på gång men men varför ändra till AB efter 15 år det är lite suspekt.
Värt att notera är att dom efter 15 år som enskild firma ändrar till aktie bolag.
Som enskild firma är man personligen ansvarig om firman kommer på obestånd dvs dom kan ta ens privata hus tex.
Som AB är det bara att kursa och börja om dagen efter i samma lokal och på det viset slippa alla fodringar och garanti anspråk.
Inte sagt att det är något fuffens på gång men men varför ändra till AB efter 15 år det är lite suspekt.
Handla inte från Norrlandsimporten.
Jag köpte en kamin därifrån och fick ångra mig många gånger om.
Handlade där eftersom jag gick på att det var ett bra pris och att dom såg rätt så snygga ut.
Beställde en kamin med 2 st 1m rör & en 90 graders böj. Fick hem paketet efter jag hade betalt DHL. Bar ner paketet till källaren med hjälp av min bror, Ett rejält tungt as på 140 kg.
Låg med en plåt som såg svartbränd ut men tänkte inte så mycket på det i det läget.
såg sedan några skruvar som låg löst i kaminen, dessa var också svartbrända.
Satte fast den medföljande stosen men rören jag hade fått med verkade vara helt fel...
Så jag tog kort på alla funderingar och skicka in, fick svar att dom måste ha skickat mig rör
med för lite diameter.
Dom skulle skicka nya rör med dia 150 men av olika anledningar så kunde dom inte skicka,
jag ombads då att köpa själv i närmaste bygghandel, med dia 150.
Eftersom det varit så mycket strul tänkte jag att det är bäst att mäta stosen innan å det visade sig att den var 160 mm, Puhh dom har ju fel i allt. Påpekade detta och dom var oerhört förvånade.
Kom då överens om att dom skulle skicka mig en ny stos som passar 150 rören medan jag fick köpa rören på bygghandeln med dia 150 som jag behövde (som dom skulle betala). Betalade och tog kvitto
Nu började jag fråga lite mer om plåten som löst var med, denna skulle ska ligga upp i brännkammaren och den gör så att rökgasen skall ha sig svårare att ta sig
ut vilket som bidrar till att man får mer nytta av värmen.
Det visade sig till slut att en skruv var av inne i kaminen, pratade med T****** (Anställd på firman och verkar vara den delen av Norrlandsimporten som har någon känsla av servicemind) han beklagade verkligen att skruven har gått av och han påpekade att bilderna av plåten visade att den var väldigt sotig och så ska det ABSOLUT inte vara på en ny kamin! ”förstår inte vad det är för kamin du har fått”
Mailade med VD´n D***** senare och han påstod att detta var helt normalt och att ALLA kaminer proveldas innan Leverans,
Kan det verkligen stämma? Jag är tveksam, någon som vet?
Jag sa till att jag började bli irriterad på dom och fick då smaka på den ”trotsiga små barn” som Göran skrev om i tidigare inlägg.
”Skadan på kaminen är absolut inte är vårt fel utan måste blivit från Crown”
Detta skrivs alltså av VD på bolaget, snacka om att ta ansvar för sina produkter!!
Förstod i detta läget om jag ska få något från dom så måste jag bita mig i läppen och inte locka fram trotsiga barnet igen.
Tillslut kom vi överrens om att jag skulle få tillbaka 2000 kr + 1685 kr för kaminrören
Lyckades efter lite besvär att borra ut skruven och få dit plåten.
Fick den nya stosen. Yttrerdian på den var 140 så det glappade i dom nya rören. Ringde Norrlandsimporten pratade med T****** och fick svaret att det var fel.
Började skratta av deras hopplöshet.
Han kunde inte skicka mig en ny just nu eftersom han var ensam i affären och VD ´n D***** skulle ringa mig dagen efter, Tror T******* hade blivit nekad att ta egna beslut i detta läget (Inget jag vet bara en känsla jag fick)
Nu började dom åter att prata om återköp eftersom jag var så ”besvärlig” när allt jag ville ha var en fungerande kamin. Naturligtvis bara via mail Bad dom ringa mig men det vågade dom inte, ringde affären men ingen som svarade, fick mail om att dom hade så mycket kunder i affären så dom han inte svara (Men maila det hann dom)
Efter en vecka fick jag svar att jag skulle använda drevgarn som tätning och att dom skulle skicka mig detta i posten, Körde jag en positiv attityd till dom och bad dom sätta in pengarna dom var skyldiga mig och tro det eller ej så kom pengarna in efter några dagar.
Detta var min sista kontakt med dom men problemen slutade inte för det.
När jag tog bort stosen på 160 mm och skulle sätta fast den på 140 mm så passade den inte alls i hålbilden, lösningen jag fick ta till var att ta med båda stosarna till jobbet och svetsa fast 140 stosen uppe på 160 stosen, Detta blev faktiskt väldigt bra.
Var ju ingen ide att dra in Norrlandsimporten något mer för dom var inte intresserade av att hjälpa kunden och pengarna hade jag fått.
Slutligen kan jag säga att om det här hade varit en pryl som vägde mycket mindre och inte var så otymplig så hade jag skickat bort den för längesedan men nu blev man ju tvungen att genomföra affären trots alla problem, Blev trots allt en billig affär ekonomiskt men inte om man räknar timpeng på alla bekymmer.
Hade hellre köpt en för det dubbla priset än att göra om detta igen,
Jag kommer aldrig handla här igen och rekommenderar ingen annan att göra det heller,
Detta är pågrund av attityden till VD med den otroligt dåliga servicekänslan, att det blir problem kan väll hända men så här mycket och att dom inte tar på sig skulden är så otroligt bedrövligt!!
Får man inga besvär så går det kanske bra men vågar man chansa.
Jag köpte en kamin därifrån och fick ångra mig många gånger om.
Handlade där eftersom jag gick på att det var ett bra pris och att dom såg rätt så snygga ut.
Beställde en kamin med 2 st 1m rör & en 90 graders böj. Fick hem paketet efter jag hade betalt DHL. Bar ner paketet till källaren med hjälp av min bror, Ett rejält tungt as på 140 kg.
Låg med en plåt som såg svartbränd ut men tänkte inte så mycket på det i det läget.
såg sedan några skruvar som låg löst i kaminen, dessa var också svartbrända.
Satte fast den medföljande stosen men rören jag hade fått med verkade vara helt fel...
Så jag tog kort på alla funderingar och skicka in, fick svar att dom måste ha skickat mig rör
med för lite diameter.
Dom skulle skicka nya rör med dia 150 men av olika anledningar så kunde dom inte skicka,
jag ombads då att köpa själv i närmaste bygghandel, med dia 150.
Eftersom det varit så mycket strul tänkte jag att det är bäst att mäta stosen innan å det visade sig att den var 160 mm, Puhh dom har ju fel i allt. Påpekade detta och dom var oerhört förvånade.
Kom då överens om att dom skulle skicka mig en ny stos som passar 150 rören medan jag fick köpa rören på bygghandeln med dia 150 som jag behövde (som dom skulle betala). Betalade och tog kvitto
Nu började jag fråga lite mer om plåten som löst var med, denna skulle ska ligga upp i brännkammaren och den gör så att rökgasen skall ha sig svårare att ta sig
ut vilket som bidrar till att man får mer nytta av värmen.
Det visade sig till slut att en skruv var av inne i kaminen, pratade med T****** (Anställd på firman och verkar vara den delen av Norrlandsimporten som har någon känsla av servicemind) han beklagade verkligen att skruven har gått av och han påpekade att bilderna av plåten visade att den var väldigt sotig och så ska det ABSOLUT inte vara på en ny kamin! ”förstår inte vad det är för kamin du har fått”
Mailade med VD´n D***** senare och han påstod att detta var helt normalt och att ALLA kaminer proveldas innan Leverans,
Kan det verkligen stämma? Jag är tveksam, någon som vet?
Jag sa till att jag började bli irriterad på dom och fick då smaka på den ”trotsiga små barn” som Göran skrev om i tidigare inlägg.
”Skadan på kaminen är absolut inte är vårt fel utan måste blivit från Crown”
Detta skrivs alltså av VD på bolaget, snacka om att ta ansvar för sina produkter!!
Förstod i detta läget om jag ska få något från dom så måste jag bita mig i läppen och inte locka fram trotsiga barnet igen.
Tillslut kom vi överrens om att jag skulle få tillbaka 2000 kr + 1685 kr för kaminrören
Lyckades efter lite besvär att borra ut skruven och få dit plåten.
Fick den nya stosen. Yttrerdian på den var 140 så det glappade i dom nya rören. Ringde Norrlandsimporten pratade med T****** och fick svaret att det var fel.
Började skratta av deras hopplöshet.
Han kunde inte skicka mig en ny just nu eftersom han var ensam i affären och VD ´n D***** skulle ringa mig dagen efter, Tror T******* hade blivit nekad att ta egna beslut i detta läget (Inget jag vet bara en känsla jag fick)
Nu började dom åter att prata om återköp eftersom jag var så ”besvärlig” när allt jag ville ha var en fungerande kamin. Naturligtvis bara via mail Bad dom ringa mig men det vågade dom inte, ringde affären men ingen som svarade, fick mail om att dom hade så mycket kunder i affären så dom han inte svara (Men maila det hann dom)
Efter en vecka fick jag svar att jag skulle använda drevgarn som tätning och att dom skulle skicka mig detta i posten, Körde jag en positiv attityd till dom och bad dom sätta in pengarna dom var skyldiga mig och tro det eller ej så kom pengarna in efter några dagar.
Detta var min sista kontakt med dom men problemen slutade inte för det.
När jag tog bort stosen på 160 mm och skulle sätta fast den på 140 mm så passade den inte alls i hålbilden, lösningen jag fick ta till var att ta med båda stosarna till jobbet och svetsa fast 140 stosen uppe på 160 stosen, Detta blev faktiskt väldigt bra.
Var ju ingen ide att dra in Norrlandsimporten något mer för dom var inte intresserade av att hjälpa kunden och pengarna hade jag fått.
Slutligen kan jag säga att om det här hade varit en pryl som vägde mycket mindre och inte var så otymplig så hade jag skickat bort den för längesedan men nu blev man ju tvungen att genomföra affären trots alla problem, Blev trots allt en billig affär ekonomiskt men inte om man räknar timpeng på alla bekymmer.
Hade hellre köpt en för det dubbla priset än att göra om detta igen,
Jag kommer aldrig handla här igen och rekommenderar ingen annan att göra det heller,
Detta är pågrund av attityden till VD med den otroligt dåliga servicekänslan, att det blir problem kan väll hända men så här mycket och att dom inte tar på sig skulden är så otroligt bedrövligt!!
Får man inga besvär så går det kanske bra men vågar man chansa.
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Kollade igenom mina gamla mail och det var D***** i mitt fall med som skickade ett hån fullt mail att dom sålt den slungan jag skulle ha efter jag ifråga satte vad det var för motor när bilden och vad han sa inte stämde överns.
Självklart skulle han även rekomendera mig att köpa motsvarande slunga med på ett annat ställe med för ganska mycket mer pengar när jag frågade om vad det värkligen var för motor.
Dom rekomederade mig att köpa den på Bepps i Sjöbo och dom är inte direkt kända för att vara billiga.
Som jag skrev innan så kunde dom inte ringa mig heller.
I stället skickas det mail fram och tillbaka och sen går dom bara och säljer den jag skulle ha.
Tydligen ska man handla utan att fråga något alls som jag gjorde.
Hade dom bara ringt hade allt varit löst på 5 minuter.
För att göra mer komiskt beklagar han sig över att han lagt ner en massa tid på det när det är dom som inte vill sälja till mig utan säljer den jag skulle ha till en annan.
Väldigt tråkig inställning dom har och specielt när dom har lite saker som jag anser vara prisvärda och har behov av men jag betalar hellre lite mer än gör affärer med dom efter deras behandling av mig innan.
Jag jobbar själv som säljare\service tekniker och installatör av vitvaror och jag ringer alltid upp kunden istället för att svara på deras mail för det blir så himla lätt missförstånd och det borde Norrlands importen lära sig med för i mitt fall blev allt fel för att dom inte ringde trots jag bad dom ringa mer än en gång.
Köper inte alls D*****s påstående att alla kaminer prov eldas.
Finns ingen anledning att prov elda en kamin för det går utmärkt att visuellt kontrollera den innan leverans.
Kan aldrig tänka mig att man lägger tid på att prov elda när man visuellt kan besiktiga den.
Att prov elda tar tid och tid är pengar och det finns inget företag som lägger pengar på något i onödan.
Självklart skulle han även rekomendera mig att köpa motsvarande slunga med på ett annat ställe med för ganska mycket mer pengar när jag frågade om vad det värkligen var för motor.
Dom rekomederade mig att köpa den på Bepps i Sjöbo och dom är inte direkt kända för att vara billiga.
Som jag skrev innan så kunde dom inte ringa mig heller.
I stället skickas det mail fram och tillbaka och sen går dom bara och säljer den jag skulle ha.
Tydligen ska man handla utan att fråga något alls som jag gjorde.
Hade dom bara ringt hade allt varit löst på 5 minuter.
För att göra mer komiskt beklagar han sig över att han lagt ner en massa tid på det när det är dom som inte vill sälja till mig utan säljer den jag skulle ha till en annan.
Väldigt tråkig inställning dom har och specielt när dom har lite saker som jag anser vara prisvärda och har behov av men jag betalar hellre lite mer än gör affärer med dom efter deras behandling av mig innan.
Jag jobbar själv som säljare\service tekniker och installatör av vitvaror och jag ringer alltid upp kunden istället för att svara på deras mail för det blir så himla lätt missförstånd och det borde Norrlands importen lära sig med för i mitt fall blev allt fel för att dom inte ringde trots jag bad dom ringa mer än en gång.
Köper inte alls D*****s påstående att alla kaminer prov eldas.
Finns ingen anledning att prov elda en kamin för det går utmärkt att visuellt kontrollera den innan leverans.
Kan aldrig tänka mig att man lägger tid på att prov elda när man visuellt kan besiktiga den.
Att prov elda tar tid och tid är pengar och det finns inget företag som lägger pengar på något i onödan.
Redigerat:
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Självklart ljuger dom som vanligt.
Hela verksamheten verkar bygga på lögner tex denna
Citat
SpiskungenStartade våren 2010 och redan på 2 månader har vi sålt ett 80tal
kaminer som är producerade i gjutjärn. Vi vet att vi har Sveriges
billigaste priser på kaminer i äkta gjutjärn och med en äkta värme
effekt. Samtliga våra kaminer är CE godkända vilket med följande
certifikat borgar för. Och med så många sålda kaminer och inte ett
enda klagomål kan vi stolt sälja dessa magnifika kaminer med hela
10års garanti. Märket är Crown och är Amerikas största märke på
just kaminer, och under sommaren 2010 fick vi hela nordens marknad
som agentur. Så inga av våra konkurrenter kan som de alltid annars
gör efterapa oss med nya produkter.
Slut citat
http://www.norrlandsimporten.se/butiken/brands.php
Vi känner iaf till en som är missnöjd med deras kaminer.
http://www.crownfireplaces.com/ ser mer ut som crown är ett hel kinesiskt företag och bara levererar till Usa
Hela verksamheten verkar bygga på lögner tex denna
Citat
SpiskungenStartade våren 2010 och redan på 2 månader har vi sålt ett 80tal
kaminer som är producerade i gjutjärn. Vi vet att vi har Sveriges
billigaste priser på kaminer i äkta gjutjärn och med en äkta värme
effekt. Samtliga våra kaminer är CE godkända vilket med följande
certifikat borgar för. Och med så många sålda kaminer och inte ett
enda klagomål kan vi stolt sälja dessa magnifika kaminer med hela
10års garanti. Märket är Crown och är Amerikas största märke på
just kaminer, och under sommaren 2010 fick vi hela nordens marknad
som agentur. Så inga av våra konkurrenter kan som de alltid annars
gör efterapa oss med nya produkter.
Slut citat
http://www.norrlandsimporten.se/butiken/brands.php
Vi känner iaf till en som är missnöjd med deras kaminer.
http://www.crownfireplaces.com/ ser mer ut som crown är ett hel kinesiskt företag och bara levererar till Usa
Går man in på deras hemsida blir man ju mörkrädd. Ser otroligt taffligt och oseriöst ut. Massor av stavfel och hela kategorier där dom försöker bena ut rykten och kritik.
Nej där skulle jag inte handla, finns ju så många andra seriösa handlare i Sverige som kan det här med kundhantering.
Nej där skulle jag inte handla, finns ju så många andra seriösa handlare i Sverige som kan det här med kundhantering.
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
En seriös firma behöver inte ens nämna något av rykten och kritik utan lever på sitt goda ryckte.Hardley Worthit skrev:
En riktig firma har en hemsida som är enkel utan en massa trams.
Betalar gärna mer för något om jag vet jag får den hjälpen jag behöver om nu något går itu eller bara har någon fundering kring något.
Något som tyvärr en del firmor missar är att en reklamation som sköts snyggt är mer värt än en lyckad försäljning.
Säljs bara varan och inga problem kommer tänker kunden bara den funkar va bra och firman glöms bort.
Blir det problem och det sköts snyggt tänker kunden därimot ok det blev fel men dom löste det galant där ska jag handla igen.
En kund glömer aldrig när en reklamation sköts på ett snyggt sätt.