Hej!
Jag har en fliseldning sidomonterat på en vedpanna. Har nu fått problem med att få riktigt drag ur skorstenen när den ska tända upp. Just nu så är det inte ovanligt att jag får två "explosioner" innan det tänder ordentligt och röken tar rätt väg ut ur pannrummet. Antar att det blir övertryck i pannan av fläkten och detta visar sig på detta aningen brutala sätt. Någon som har tips på vad jag kan göra för att bli av med detta fenomen. Torrare flis, mer/mindre luftmängd, stänga/öppna spjäl, minska inmatningshastigeten?
PS. Tycker synd om katten som bor i detta inferno...
//Mandorf