Hej!
Vi byter fasad på huset och tänker måla m slamfärg. Vi väljer mellan rödockra från Gysinge och Falu ljusröd. Vill höra om ni har några erfarenheter att dela med er av. En skillnad är att Gysinge inte finns som sprutfärg, de rekommenderar inte det för slamfärg utan den ska arbetas in med pensel. Det låter logiskt tycker jag, eller är det en ”Gudmundsson-sanning”?