Hej!

Vi byter fasad på huset och tänker måla m slamfärg. Vi väljer mellan rödockra från Gysinge och Falu ljusröd. Vill höra om ni har några erfarenheter att dela med er av. En skillnad är att Gysinge inte finns som sprutfärg, de rekommenderar inte det för slamfärg utan den ska arbetas in med pensel. Det låter logiskt tycker jag, eller är det en ”Gudmundsson-sanning”?
 
Jag har bara kört vanlig falu rödfärg och någon no-name produkt. Falu är klart bättre. Dock måste man måla första lagret med pensel där också, andra lagret går fint att spruta.

/N
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.