I värd vi lever i så tänkte jag ta tag på vattenförvaring på riktigt och jag tycker jag har hittat ett optimal plats för att förvara denna och behöver då bygga en robust hylla som klarar över 150 kg för mina 120 liter vatten.
Platsen är ovanför dörren till ett skafferi (se bild), takhöjden är 270 cm och ovanför dörren tänker jag en hylla från vägg till vägg med 170 cm bredd och där hyllan är 40 cm djup. På hyllan förvarar jag 6 st Vattendunk, 20 liter för totalt 120 liter som då skall räcka i drygt en vecka för en familj om 4 personer.
Hyllan tänker jag skall bestå av följande delar
Väggen har OSB men tänker att jag kollar med regelsökare för att se om jag kan hitta några reglar att dra skruvar i. Borde väll vara regel till vänster och höger om dörren?
Jag känner att detta borde bli stabilt och bra, men samtidigt vill man inte att detta ramlar ner.
Platsen är ovanför dörren till ett skafferi (se bild), takhöjden är 270 cm och ovanför dörren tänker jag en hylla från vägg till vägg med 170 cm bredd och där hyllan är 40 cm djup. På hyllan förvarar jag 6 st Vattendunk, 20 liter för totalt 120 liter som då skall räcka i drygt en vecka för en familj om 4 personer.
Hyllan tänker jag skall bestå av följande delar
- Hyllplan furu, 210 x 40 x 2,7 cm som kapas och målas vit
- 3 st Konsol 'Duty' 300x400 250 kg Vit, en konsol till vänster om dörren, en till höger om dörren, och en nära väggen till höger.
- Bänkskivekonsol Habo
Väggen har OSB men tänker att jag kollar med regelsökare för att se om jag kan hitta några reglar att dra skruvar i. Borde väll vara regel till vänster och höger om dörren?
Jag känner att detta borde bli stabilt och bra, men samtidigt vill man inte att detta ramlar ner.
Produkter som diskuteras: "regelsökare"
Regelsökare S200 Stanley
Finner trä upp till 19 mm
366 kr inkl moms
Läs mer
Placera dunkarna lägre(gärna i golvhöjd i ett svalt rum med golvbrunn) eller montera nån sorts tank som du kan dränera och fylla utan att plocka ner den, en hydropress eller hydrofor med lämpliga vattenanslutningar tror jag skulle vara betydligt bekvämare
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden