G
Hejsan, har en Husqvarna 315 från 2018. Nu det senaste har jag upptäckt att den inte klippt som den ska.
Upptäcker den inne i stationen "Pakerad". Trycker jag ut den på "huvudyta" så kör den en stund, men sen åker den in och parkerar sig själv.
Har provat lite olika saker, om jag kopplar ur guiden och sen kör den på "förbikopplad timer" så verkar den köra på..
Men problemet är att det inte dyker upp några felmeddelanden. Och stationen lyser grönt!

Någon som känner igen problemet?

Tack!

G
Kan göra ett tillägg här då jag ev hittat ett fel..

Det jag nu till sist kom och prova var att jag kopplade ur guiden från stationen. Tog bort guiden ur inställningarna under yttäckning samt hitta station. Gjorde en guidekalibrering som lyckades, gick igenom med notering att guiden inte hittades.
Efter detta så kör jag ut den på timer/auto/huvudyta (verkar heta olika beroende på maskin) och då går den så fint utan störningar! Den har i skrivande stund klippt i 2-3 timmar.
Problemet är väl att utan guiden så kanske den inte klipper i ändarna fullt ut, samt då att den får leta efter stationen lite längre när den ska tillbaka och ladda.. men det funkar fint!
Nu är ju frågan.. va är det som gör att den parkerar sig själv när guiden är ikopplad? Inga felmeddelanden finns. Lampan lyser fint starkt grönt! Hade det blivit avbrott på guiden hade jag väl fått felmeddelande antar jag?
Är det något vajsing med stationen tro att den skickar ut konstiga signaler i guiden som får den att parkera sig själv tro?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.