2 064 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Robotgräsklippare, GSM eller inte?
Hej!
Vi håller på och tittar på robotgräsklippare och har bestämt oss för en Robomow rs615. Problemet är att dom har en utan GSM och en med, den med kostar 3000:- mer och jag velar om det verkligen är värt det? Eller kommer man bli sur i framtiden över att man är dumsnål... eller är det en ”helt onödig” funktion?
Vad säger ni?
Tack på förhand!
Vi håller på och tittar på robotgräsklippare och har bestämt oss för en Robomow rs615. Problemet är att dom har en utan GSM och en med, den med kostar 3000:- mer och jag velar om det verkligen är värt det? Eller kommer man bli sur i framtiden över att man är dumsnål... eller är det en ”helt onödig” funktion?
Vad säger ni?
Tack på förhand!
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Jag har koden till grannarnas klippare så jag har lite uppsikt över den när grannarna är borta och får igång den när den kör fast. Grannarna kan gör något annat för de pengarna.
Protte
Protte
Tack för svar!
Jag har nu beställt den utan GSM, vi är ju ändå nästan alltid hemma på somrarna och åker vi bort får vi väl pausa den och klippa för hand när vi kommer hem om det vill sig illa
huvudsaken är att slippa lägga 3,5-4 timmar varje gång gräsmattan ska klippas
Jag har nu beställt den utan GSM, vi är ju ändå nästan alltid hemma på somrarna och åker vi bort får vi väl pausa den och klippa för hand när vi kommer hem om det vill sig illa
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Varför pausa, går den så går den.
Protte
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Är det bättre du är i närheten när den exploderar?
Det vanligaste är att de kör upp på något så karossen lyfter och då bara stannar de och väntar på hjälp.
Hamnar roboten utanför slingan så tappar den slingsignal och vänder och vrider lite på sig och sedan blir det paus tills den får hjälp. Kör den på ett snöre så blockeras knivdisken och då blir det också stopp i väntan på hjälp.
Nej någon semester samtidigt som ni ska den inte ha.
Protte
Det vanligaste är att de kör upp på något så karossen lyfter och då bara stannar de och väntar på hjälp.
Hamnar roboten utanför slingan så tappar den slingsignal och vänder och vrider lite på sig och sedan blir det paus tills den får hjälp. Kör den på ett snöre så blockeras knivdisken och då blir det också stopp i väntan på hjälp.
Nej någon semester samtidigt som ni ska den inte ha.
Protte
Haha jag såg nu att det ramlat bort ett par smileys ur förra texten, var inte fullt så gravallvarlig som texten ger sken av
Ska bli spännande, kommer om 1-3 dagar, sen återstår det bara att se om vi får ner märlorna i våran betongmatta.. 
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Du får blanda till lite bruk och lägga på lite klickar för att hålla fast slingan.
Protte
Protte
Klicka här för att svara