Planerar gå över från traditionell bensindriven gräsklippare till en robotgräsklippare.

Men det är ju en hel djungel & vet inte vart jag ska börja så jag behöver er hjälp.

Info:
Ca 1 100kvm gräsmatta
Vill inte gräva ner ngt.
Tomten är hyfsat platt men en del större stenar som ligger strax ovan markytan.
Sommarstuga så vi är inte alltid på plats.

Vad behöver jag tänka på i mitt val av märke osv?
Tacksam för alla inputs

Utgå från att en Husqvarna Automower 310 är vad du behöver.

Det är absolut inte jobbigt att lägga begränsningsslinga, behöver inte grävas ner, bara krypa längs kanten med en påse märlor, rulla ut tråden och banka/trampa ner märlorna.

Det finns slinglösa om man vill gå den vägen

Som sagt, det är inte så svårt att lägga ner begränsningskabeln, men är det ett absolut krav att du inte ska ha en sådan klippare?

Vill du satsat "säkert" så kolla på Husqvarnas maskiner. Ett märkesnamn där det finns tillgång till support och reservdelar.

Automover 310E kan vara lämplig, kräver täckning från WIFI inom klippområdet, har du inte det, så tillkommer det en sk. referensstation för att ge klipparen den noggranhet som krävs.

Gardena som är en släkting till Automower har ett nytt sortiment för i år med sina free-modeller. Lite mindre kapacitet och funktioner jmf med Husqvarna men lägre pris. Kräver internetanslutning för att ge kompensationsdata för GPS-signalerna.

• Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.